۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 472801

توسط دادستان عمومی و انقلاب کرمان مطرح شد:

داشتن شهری امن حق هر شهروند است

اجرای طرح ویژه ارتقای امنیت آحاد جامعه با شعار "داشتن شهری امن حق هر شهروند است"

قدس آنلاین - کرمان: دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اجرای طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی جامعه با شعار " داشتن شهری امن حق هر شهروند است"، گفت: این طرح فراگیر در راستای درخواست های مردمی برای توسعه امنیت عمومی به صورت فراگیر در کرمان اجرایی می شود.

داشتن شهری امن حق هر شهروند است

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان بیان نمود : طرح ویژه ارتقای عمومی جامعه  با رویکرد مردم محوری وارائه پاسخ مناسب به درخواست های آحاد جامعه برای تامین امنیت تدوین و اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: این طرح در سطح معابر عمومی وخیابان ها با حضور گشت های انتظامی و پشتیبانی و نظارت مستمر و صحنه ای قضائی به منظور ارتقای امنیت عمومی با همراهی مردم اجرایی  می شود.

وی مبارزه با بزه ایجاد مزاحمت برای بانوان در معابر عمومی، مبارزه قاطع تر با اراذل و اوباش و عاملان نزاع های خیابانی و برخورد با متکدیان خیابانی را از جمله اهداف طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی برشمرد.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح با رانندگانی که اقدام به انجام حرکات نمایشی و خطرساز کرده و امنیت عمومی را خدشه دار می کنند نیز به صورت قاطع و قانونی برخورد می شود.

دادستان کرمان، جمع آوری معتادان متجاهر را از دیگر اهداف طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی برشمرد و ادامه داد: در این طرح، مبارزه با مظاهر فرهنگ غربی و جرائم مرتبط با آن از جمله بدحجابی، رانندگی در حالت مستی و کشف حجاب در خودرونیز به صورت ویژه مورد اقدام و نظر قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نتایج آماری این طرح به صورت روزانه جمع آوری شده و به کارگروه های ۹ گانه پیشگیری از وقوع جرم دادستانی منتقل می شود تا کارهای کارشناسی بعدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای محدود و مقطعی این طرح در سال گذشته و ماه مبارک رمضان امسال، بیش از ۳۰۰ دستگاه انواع خودرو که ایجاد مزاحمت و ناامنی برای شهروندان و کشف حجاب کرده بودند نیز به عنوان ابزار ارتکاب جرم توقیف شده است.

این مقام قضائی، همکاری مردمی را ضامن اجرای صحیح و نتیجه بخش طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی دانست و تصریح کرد: این طرح در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اجرای دقیق قانون و پاسداری از حریم شرع و نیز تامین امنیت پایدار برای همه احاد جامعه اجرایی شده است.

وی اعمال نظارت پویا و عملگرا با رویکردی برونگرا را از دیگر اهداف اجرای طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی ذکر کرد و افزود: به اعتقاد اکثر قریب به اتفاق مردم، جامعه امن و آرام زمینه را برای دستیابی به موفقیت در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر حوزه ها را فراهم خواهد ساخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.