نشریه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی به فعالیت های سایبری داعش و شیوه های جذب نیرو در این گروه تروریستی پرداخت.

شیوه های جذب نیروی داعش از طریق اینترنت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  بر اساس گزارش سایبری سال 2016 "مؤسسه بین المللی مبارزه با تروریسم،"  گروه تروریستی داعش در میان دیگر سازمان های تروریستی از نظر نوآوری در دنیای سایبری پیشگام است. از جمله این نوآوری ها می توان به شیوه های استخدام و راه های جمع آوری پول اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، برخلاف گذشته که فرآیندهای بسیج، استخدام نیروی انسانی و آموزش حضوری انجام می شد، امروزه اینترنت به یک عرصه مهم برای انجام اینگونه فعالیت ها تبدیل شده است. اینترنت به عناصر داعش و دیگر گروه های تروریستی این امکان را داده است که با برقراری ارتباط میان فرد استخدام شده و گروه خود -- بدون اینکه اطلاعاتی از محل قرار گیری آنها آشکار شود -- به انجام این کار بپردازند.

استخدام نیروی انسانی از طریق اینترنت برای اعزام نیروهای خارجی به سوریه و دیگر کشورها ضرورت دارد و گروه تروریستی داعش پیام هایی را به طور مستقیم و یا از طریق نمایندگانی در سراسر اینترنت منتشر می کند تا بتواند اعضای بیشتری را در گروه خود استخدام کند.

سازمان های تروریستی در حال حاضر در تلاش هستند برنامه های استخدامی برای مخاطبان خاص -- از جمله سخنگوهای زبان های دیگر یا افرادی با حرفه های مختلف -- تهیه کنند. به عنوان مثال، ستاد استخدام کودکان از بازی های رایانه ای و داستان های مصور برای جذب کودکان استفاده می کند و برای استخدام هکرها و طراحان وبسایتها نیز از موضوعات مورد علاقه آنها استفاده می شود.

در این گزارش آمده است: گروه تروریستی داعش از فناوری های موجود بیش از همه گروه های تروریستی دیگر استفاده می کند و حتی یکی از اقدامات این گروه تروریستی ترجمه اطلاعات رسمی خود به زبانهای مختلف و انتشار آن در شبکه های تلگرام است.

همچنین، سازگار کردن یک پیام با خواست مخاطبان گروه های مختلف نه تنها یکی از شیوه های استخدام در این گروه تروریستی است، بلکه راهی برای هدف قرار دادن گرگ های تنها در شبکه های اجتماعی – از جمله فیسبوک و اینستاگرام-- محسوب می شود.

در این گزارش همچنین آمده است: گروه تروریستی داعش در این حیطه از فناوری از گروه تروریستی القاعده بسیار جلوتر است. گروه تروریستی القاعده در سطحی محدودتر از اینترنت استفاده می کند، اگرچه به طور کامل در شبکه های اجتماعی غایب نیست. گروه تروریستی داعش حتی استراتژی های تبلیغاتی خود را در صورت لزوم تغییر می دهد. گاهی هدف خود را از جستجوی افراد داوطلب در سوریه و عراق به تشویق گرگ های تنها و انجام حملات سایبری علیه غرب تغییر می دهد. رقابت میان گروه تروریستی داعش و القاعده در نوع تبلیغات آنهاست که شامل استفاده از هشتگ های جنگ و انتشار مسائل ایدئولوژیک می شود.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش همچنین شیوه های درآمد خود را در دوره های مختلف تغییر داده است. اینترنت امکان جمع آوری پول و انتقال آن به نقاط مختلف جهان را آسان کرده است.  اینترنت همچنین به دلیل امنیت بالایی که در پنهان کردن هویت افراد دارد، بهترین عرصه برای جمع آوری پول برای این گروه تروریستی محسوب می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.