قدس آنلاین- ایلام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: ۵ بهله سارگپه و ۱۵بطانه سنجاب ایرانی که در کلینیک حیات وحش پارک پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست تحت درمان و نگهداری قرار گرفته و قابلیت رهاسازی پیدا کرده بودند، به زیستگاه طبیعی خود بازگشتند.

بازگشت ۱۵ سنجاب ایرانی به زیستگاه طبیعی ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مازیار سلیمان نژاد با بیان اینکه گونه های جانوری آسیب دیده و گونه هایی که در اطراف شهرها توسط مردم یافت می شوند، پس از مراقبت های اولیه، در صورت نیاز به درمان های تکمیلی به مرکز کلینیک حیات وحش پارک پردیسان جهت تیمار و مراقبت منتقل می شوند، اظهار داشت: این گونه های جانوری پس از طی مراحل درمان در زیستگاه خود رها سازی می شوند.

وی با اشاره به اینکه حفاظت و حراست از محیط زیست وظیفه ای همگانی است، افزود: در این مرکز کلیه اقدامات مراقبتی و درمانی جهت بهبود و بازگشت گونه های جانوری به طبیعت انجام می شود و تاکنون گونه های زیادی از این طریق سلامتی کامل خود را بدست آورده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه سنجاب ایرانی نماد جانوری استان ایلام و از گونه های پستاندار ایران بوده و زیستگاه اصلی آن جنگل های بلوط زاگرس می باشد، یادآور شد: زنده گیری، علت اصلی کاهش جمعیت این گونه جانوری در زیستگاه ها است.

مازیار سلیمان نژاد تصریح کرد: با توجه به عدم زادآوری گونه سنجاب در اسارت، از شهروندان عزیز تقاضا می شود که از زنده گیری و نگهداری این گونه شاخص، خودداری نمایند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.