قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : فرمانده نیروی انتظامی گیلان از افزایش ۵۶ درصدی کشف جرایم سایبری در استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه خبر داد.

	افزایش ۵۶ درصدی کشف جرایم سایبری در گیلان

سردار میرحیدری در تشریح عملکرد پلیس فتا در استان، با اشاره به اینکه پرونده های ورودی به این پلیس در هفت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۴۵درصد، مزاحمت اینترنتی با ۲۲درصد، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی با ۱۲درصد، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه با هشت درصد ، سایر جرایم شامل تهدید و اخاذی با شش درصد مهمترین جرایم سایبری در استان هستند.

وی ادامه داد: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی و سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به ترتیب ۱۸ و ۱۹درصد کاهش داشته است.

سردار میرحیدری با اشاره به افزایش ۵۶ درصدی کشف جرایم سایبری در استان در هفت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزود: متهمانی که شناسایی و تحویل دستگاه قضایی در مرکز استان و شهرستان ها شده اند، ۸۰ درصد مرد و ۲۰ درصد آنها زن بودند که میانگین سنی آنها تا ۱۷ سال ۹درصد، ۱۸ تا ۲۵ سال ۲۲درصد، ۲۶ تا ۳۵ سال ۳۹درصد، ۳۶ تا ۴۵ سال ۲۱درصد و ۴۶ سال به بالا شش درصد می باشد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ۳۱درصد بزهکاران سایبری شناسایی شده در هفت ماه امسال دارای تحصیلات عالی بوده اند، بیان داشت: روند انگیزشی ارتکاب جرم متهمان شناسایی شده به ترتیب ۴۷درصد ضد اخلاقی، ۲۴ درصد کسب منافع مالی، ۱۶ درصد متفرقه شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی ها و ۱۳ درصد انتقام جویی است.

وی با بیان اینکه ۶۸ درصد مجرمان شناسایی شده در حوزه فضای سایبر در هفت ماه امسال از اپلیکیشن های اجتماعی موبایلی گزینه خارجی بویژه تلگرام برای ارتکاب بزه استفاده کرده بودند، به هموطنان توصیه کرد که در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی شان را جدی بگیرند.

سردار میرحیدری در خاتمه گفت: هم وطنان می توانند هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.