قدس آنلاین/ محمود مصدق: سخنگوی هیأت مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که خانه ملت پیگیر مسأله محرومیت زدایی است گفت: این موضوع را در برنامه ششم توسعه اقتصادی پررنگتر خواهیم دید.

مجلس در برنامه ششم بر محرومیت زدایی تأکید دارد

بهروز نعمتی در بازدید از غرفه قدس در بیست دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در پاسخ به این سأال که برنامه ششم توسعه اقتصادی تا چه اندازه در راستای محرومیت زدایی به عنوان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، گفت : تمام هدف مجلس اینست که اقشار آسیب‌پذیر و بخش‌هایی که به نوعی کم توان هستند را تحت پوشش قرار دهد. درواقع موضوع محرومیت زدایی از سوی مجلس به جد پیگیری می‌شود و در برنامه ششم توسعه هم این موضوع پر رنگ‌تر دیده خواهد شد و اگر هم کاستی‌هایی در برنامه ارایه شده دولت باشد مجلس اصلاحات لازم را برای تقویت برنامه‌های محرومیت زدایی و توجه به مناطق محروم انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: بویژه در بحث اشتغال زایی و توسعه امکانات زیربنایی در مناطق محروم توجه جدی شده است.
نعمتی با انتقاد از مقاومت دولت در برابر خواست مجلس برای ارایه لایحه کامل برنامه ششم توسعه گفت: روال بر اینست که دولت‌ها برنامه‌ها را تدوین و تحویل مجلس شورای اسلامی بدهند. در 5  برنامه قبلی هم این کار از سوی همه دولت‌ها انجام شده است اما آقای دکتر روحانی معتقد است که دولت باید برنامه بنویسد و خودش آنرا اجرا کند. یعنی نیازی نیست که برنامه را به مجلس ارائه کند. البته این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مطرح شد که نظر دولت پذیرفته نشد.
وی با اشاره به این که آنچه تحت عنوان برنامه ششم توسعه اقتصادی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است شکل برنامه ندارد، گفت: چون خیلی از موارد برنامه باید به پیوست‌ها ارجاع شود این موضوع کمی کار را سخت کرده است به همین خاطر هیأت رئیسه وارد بحث شد تا به نحوی این مشکل را حل کند. بر این اساس آقای پزشکیان دوبار مأمور شد که موارد مجلس را به دولت و به‌ویژه به آقای نوبخت منعکس کند تا مشکل یاد شده حل شود که چنین نشد. سرانجام آقای لاریجانی به مقام معظم رهبری نامه نوشتند که پاسخ معظم له این بود که دولت برنامه بدهد.
وی گفت: الان کمیسیون تلفیق مشغول تدوین برنامه ششم است البته با یک تفاوت و آن این که مجلس می‌توانست نظر دولت را نگیرد و کار خودش را انجام دهد اما تقریباً نظرات وزرا، سازمان مدیریت‌برنامه ریزی و کارشناسان اخذ شده و امید است برنامه خوبی برای 5 سال بعد داشته باشیم .
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتظارات مجلس از دولت درلایحه بودجه سال 96 کشور هم گفت: دولت باید ارایه و تقویت بخش خدمات رفاهی اجتماعی و توسعه عمرانی را اولویت بودجه‌ای خود قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.