یک روزنامه اتریشی با استناد به آمارهای منتشر شده از افزایش چشمگیر درخواست‌های پناهندگی از طرف شهروندان ترک در کشورهای آلمان و اتریش خبر داد.

افزایش چشمگیر درخواست‌های پناهندگی شهروندان ترک از آلمان و اتریش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، تنش های روزافزون در ترکیه ظاهرا سبب می شود که همواره ترک های بیشتری کشور خود را ترک کنند.

در نیمه اول سال 2016 درخواست های پناهندگی شهروندان ترک از اتریش افزایش قابل توجهی داشته است. تا به حال وزارت کشور اتریش در مجموع حدود 166 درخواست پناهندگی از ترکیه را ثبت کرده که به این ترتیب این کشور برای اولین بار بعد از سال ها دوباره به پانزدهمین کشور درخواست کننده پناهندگی در اتریش صعود کرد.

در سال 2014 تنها 203 درخواست پناهندگی و در سال بعد از آن 221 درخواست از طرف ترکیه وجود داشته است.

اخیرا رئیس سبزهای اتریش درخواست کرده است که شهروندان ترک تحت تعقیب سیاسی باید به عنوان پناهنده در اتحادیه اروپا حمایت شوند.

همچنین در کشور آلمان هم افزایش درخواست های پناهندگی از کشور ترکیه دیده می شود.

به گزارش روزنامه "تاگس اشپیگل" و با استناد به آمار های اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان شمار درخواستهای پناهندگی شهروندان ترک در نیمه ابتدایی سال 2016 تقریبا به اندازه این گونه درخواست ها در کل سال 2015 بوده است.

بر این اساس از ژانویه تا ژوئن سال 2016 حدود 1719 درخواست پناهندگی از ترکیه وجود داشته در حالی که در سال گذشته این درخواست ها در مجموع 1767 مورد بوده است.

اکثر درخواست های پناهندگی از ترکیه به آلمان از مناطق کرد نشین این کشور بوده است. از حدود 1719 مورد در شش ماهه ابتدایی امسال 1510 مورد از طرف کردهای این کشور بوده است.

وزارت امور خارجه آلمان هم اخیرا  از همه منتقدان دولت در ترکیه که مورد آزار و اذیت قرار می گیرند حمایت کرده و به آن ها اعلام کرده  که می توانند در آلمان حق پناهندگی دریافت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.