قدس آنلاین-لیلا احمدی: دولت دغدغه مردم چهارمحال و بختیاری در مساله آب را رفع کند تا این مردم مظلوم و ستم کشیده دیگر نگران بی آبی در استان چهار محال نباشند،چر که دولت بنا دارد آب استان چهار محال را بوسیله تونل بهشت آباد به اصفهان منتقل نماید، که این اقدام نادرست و صد در صد اشتباه است.

دولت باید در قصه آب و انتقال آب از طریق تونل بهشت آباد به اصفهان  دغدغه مردم چهارمحال و بختیاری را برای همیشه مرتفع نماید

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛نماینده مردم شهرستان های اردل ،فارسان کیار و کوهرنگ در مجلس بشدت از برخورد دوگانه دولت با مردم مظلوم وب پناه استان چهار محال و بختیاری گلایه کرد و افزود: شایسته است دولت تدبیر و امید که ادعای راستگویی دارد دروغ تحویل مردم ندهد

رییس مجمع نمایندگان تصریح کرد: دولت دغدغه مردم چهارمحال و بختیاری در مساله آب را رفع کند تا این مردم مظلوم و ستم کشیده دیگر نگران بی آبی در استان چهار محال نباشند،چر که دولت بنا دارد آب استان چهار محال را بوسیله تونل بهشت آباد به اصفهان منتقل نماید، که این اقدام نادرست و صد در صد اشتباه است.

دکتر علی کاظمی بابا حیدری شامگاه سه شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی همواره خواسته مردم از دولت در مساله آب را مدیریت کرده اند و اینک دولت نیز باید به دغدغه مردم در بحث آب توجه نماید.

کاظمی بابا حیدری همچنین خواسته اصلی مردم استان را به رسمیت شناختن آن ها دانست و افزود: مردم این استان نمی خواهند نزد مسئولان به عنوان شهروند درجه 2 محسوب شوند.

وی یادآور شد: نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس تمامی اعتبار خود را پای دولت گذاشته اند و اکنون انتظار ندارند مسئولان اظهار نظرهای متناقض در مساله آب داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های اردل ،فارسان کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم چهارمحال و بختیاری برای نظام اقدامات فراوانی کرده و هیچگونه کوتاهی هم نکرده اند و توقعات غیرمعمول هم نداشته اند.

کاظمی باباحیدری، حقابه چهارمحال و بختیاری از رودخانه زاینده رود که از سوی وزارت نیرو اعلام شده است را 237 میلیون متر مکعب اعلام و تاکید کرد: البته تاکنون اعلام نشده مبنای این میزان حقابه از کجا آمده اما این استان تنها 219 میلیون متر مکعب از رودخانه زاینده رود برداشت دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، معطلی در اجرای پروژه انتقال آب بن – بروجن را باعث نگرانی مردم چهارمحال و بختیاری اعلام و اظهار کرد: وزارت نیرو در نصب کنتورهای هوشمند برداشت منابع آب استان تسریع کند.

وی تاکید کرد: در صورت اجرای کامل مصوبات شورایعالی آب بسیاری از مشکلات بدون اجرای طرح های انتقال آب مدیریت می شود.

کاظمی باباحیدری تصریح کرد: مردم چهارمحال و بختیاری با انتقال آب مازاد استان به منظور مصرف آشامیدنی هیچگونه مشکلی ندارند.

در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری چهار نفر از نمایندگان بخش خصوصی، کشاورزی، عشایر و روستائیان و بانک های عامل مشکلات حوزه های مختلف مرتبط با اقتصاد مقاومتی را ارائه کردند.

بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، نبود مشوق های صادراتی، کمبود منابع آب، پرداخت نشدن تسهیلات اقتصاد مقاومتی به شرکت های دانش بنیان، لزوم معافیت واحدهای تولیدی راکد، ضرورت تثبیت نرخ ارز، بازنگری در ساختار اقتصادی کشور، افزایش دوران مشارکت و بازپرداخت تسهیلات بانکی از مهمترین مشکلات بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری است.

نپذیرفتن اسناد روستایی و زمین های کشاورزی به عنوان وثیقه بانکی، اخذ عوارض سنگین از واحدهای تولیدی، قطع خدمات از سوی شرکت های خدمات رسان بخاطر معوقات، لزوم اختصاص اعتبار برای گازرسانی به واحدهای فعال بخش کشاورزی، برنامه ریزی برای تخصیص شیرهای یارانه ای مدارس و ضرورت خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز مهمترین مشکل بخش کشاورزی بود.

ساماندهی عشایر و روستائیان، اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب در روستاها، توسعه فیزیکی روستایی، جذب مشارکت های مردمی برای زیرسازی معابر روستاها، تشریع در گازرسانی به مناطق سخت گذر و تلاش برای ثبت طرح های گردشگری و صنایع دستی در سیستم بهینیاب نیز از مشکلان عشایر و روستائیان استان است.

ارزیابی دوباره وثیقه های ملکی، کمبود منابع استانی برای پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی و وجود مطالبات معوق از مشکلات ارائه شده از سوی نماینده بانک های عامل چهارمحال و بختیاری عنوان شد.

 شایان ذکر است اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به منظور افتتاح سه طرح بزرگ صنعتی و حضور در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد  مرکز استان چهار محال سفر کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.