قدس آنلاین- ایلام- غلامرضا محمدمرادی: معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: عده زیادی از زائران به دلیل نزدیکی مرز مهران، این مرز را برای تردد بر می گزینند.

عده زیادی از زائران مرز مهران را برای سفر بر می گزینند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار حسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار ما در مرز بین المللی مهران با بیان اینکه وضعیت مرز مهران از لحاظ زیرساختی نسبت سال قبل تغییرات محسوسی داشته است، اظهار داشت: در زمینه راه های دسترسی، تأمین، تقسیم و ایجاد پارکینگ ها، جداسازی پایانه از موکب ها واجرای عملیات راه سازی در مسیر ایلام به مهران اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای 4 بانده کردن مسیر ایلام  به مهران بایستی تلاش بیشتری صورت گیرد، افزود: امیدواریم که با اقدامات انجام شده، امسال شاهد کاهش بار ترافیکی در مسیر ایلام به مهران باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه عده زیادی از زائران عزیز بهترین مرز برای تردد، مرز بین المللی مهران می دانند، بیان داشت: مرز بین المللی مهران نزدیکترین مرز برای سفر زائران به عتبات عالیات است.

سردار حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه در دیگر مرزهای کشور ظرفیت ها و بسترهای مناسبی فراهم است، یادآور شد: از اول صفر تا کنون بیش از 60 درصد زائران از مرزهای جنوب سفر داشته اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای صفر تا کنون حدود 40 درصد زائران از مرز مهران برای سفر به عتبات عالیات تردد داشته اند، خاطرنشان ساخت: بر اساس ترددهای اخیر و ثبت نام های به عمل آمده، پیش بینی می شود که امسال بالای 2 میلیون نفر از مرزهای کشور تردد نمایند.

معاون امنیتی انتظامی وزرات کشور بر بهره گیری معنوی از همایش و پیاده روی بزرگ اربعین تأکید و تصریح کرد: زائران بایستی نکات امنیتی و بهداشتی را کاملاً مراعات کنند تا با آرامش خاطر بیشتر و بهتری تردد نمایند.

سردار حسین ذوالفقاریان با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین کشور با طرف عراقی هماهنگی های زیادی به عمل آورده است، تأکید کرد: خود امنیتی از مهمترین مقوله هایی است که زائران باید رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در تمام مسیرهای تردد برای زائران در هر دو طرف مرز، مسائل و نکات امنیتی کاملاً اندیشیده شده است، گفت: برابر قرارداد منعقده با بیمه گذار، تمام خدمات بهداشتی درمانی به زائران در این مسیر معنوی ارائه می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.