استاندار خراسان رضوی با اشاره به مزیت های اقتصادی فرانسه گفت: خراسان رضوی آمادگی برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف را دارد.

خراسان رضوی آماده توسعه روابط اقتصادی و جذب سرمایه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در دیدار سفیر فرانسه در ایران، اظهار کرد: روابط دو کشور ایران و فرانسه قبل از دولت یازدهم با آسیب های فراوانی مواجه شد که همزمان با استقرار دکتر روحانی و به ویژه بعد از اجرایی شدن برجام روند تعاملات بین دو کشور مسیر خوبی را طی می کند.

وی به اهتمام دولت تدبیر و امید بر توسعه روابط در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای دنیا اشاره کرد و افزود: باید از این فرصت در راستای تحکیم و ارتقای روابط بین دو کشور استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مزیت‌های منحصر به فرد استان، تصریح کرد: خراسان رضوی به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان‌های مهم و پهناور کشور به شمار می‌رود و با اقتصادی قوی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی است.

وی ادامه داد: وجود معادن سرشار و غنی سنگ آهن و ۴۶ ماده  معدنی دیگر، فعالیت ۹ واحد فولادی، وجود شش هزار واحد صنعتی، تولید محصولات باغی و زراعی استراتژیک مانند زعفران و پسته از جمله مزیت های خراسان رضوی به شمار می رود.

رشیدیان گفت: این استان سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون گردشگر است که دو میلیون نفر آن‌ها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

وی در بیان برخی از مزیت های خراسان رضوی تصریح کرد: وجود نیروهای متخصص و توانمند، فعالیت دانشگاه ها و مرکز آموزش عالی و ۴۰۰ هزار دانشجو را می‌توان از دیگر مزیت‌های استان برشمرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به دائر بودن کرسی زبان فرانسه در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استان آمادگی برای تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور را دارد. 

وی ابراز کرد: قرار گرفتن ایران در کریدور شمال، جنوب و شرق، غرب، مزیت ترانزیت،  دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه و وجود دو منطقه ویژه اقتصادی در جوار مرز از جمله زمینه های توسعه و جذب سرمایه گذاری در ایران است.

رشیدیان ادامه داد: این مزیت زمینه را برای حضور کالاها و خدمات کشور فرانسه در بازارهای هدف کشورهای همسایه خراسان رضوی فراهم کرده است.

وی با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با فرانسه، گفت:خراسان رضوی آمادگی برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف را دارد.

استاندار خراسان رضوی خواستار تبادل هیات های تجاری دوکشور شد وافزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو طرف در راستای توسعه  مناسبات اقتصادی دو کشور می تواند مفید باشد.

وی با تشریح فرصت های بی بدیل سرمایه گذاری در خراسان رضوی، تاکید کرد: بر اساس ضوابط و قوانین آماده سرمایه گذاری های مشترک هستیم.

رشیدیان به طرح موضوع توسعه فرودگاه مشهد و ترمینال خارجی آن و آمادگی طرف فرانسوی در این خصوص اشاره کرد و افزود: در سایر زمینه ها نیز زمینه  همکاری فراهم است.

وی گفت: تا قبل از اِعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، خراسان رضوی با برخی شرکت های فرانسوی در تعامل بوده که امیدواریم در شرایط جدید این روابط از سر گرفته شود.

فرانسوا سنمو، سفیر فرانسه در ایران نیز  ضمن ابراز خرسندی از حضورش در مشهد، گفت: بعد از اجرایی شدن برجام، مرحله جدیدی از روابط بین دو کشور آغاز و افق روشنی در این زمینه ترسیم  شده است.

وی سفر دکتر روحانی به فرانسه را در نخستین روزهای اجرایی شدن برجام برای کشورش مهم ارزیابی کرد و افزود: اراده ما توسعه و بهبود روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است و به همین منظور شخصیت ها و افراد مختلفی از سوی دو کشور با یکدیگر ملاقات کرده و ترددهایی نیز صورت گرفته است.

سفیر فرانسه در ایران از سفر قریب الوقوع وزری امور خارجه فرانسه به ایران خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر همکاری موثر در حوزه نفت، خودرو و هواپیما به دنبال شراکت های جدید هستیم.

وی افزود: حضور فرانسه در حوزه های مذکور نمادی برای برقراری تجاری با ایران در سایر حوزه ها است و خواستار گسترش روابط با خراسان رضوی هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.