قدس آنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اربعین حسینی نماد امنیت ملی جامعه اسلامی است و نشان دهنده این است که محبان اهل بیت (علیهم السلام) قادرند با اقتدار کامل همایش و راهپیمایی های بی نظیری را رقم بزنند.

اربعین حسینی نماد امنیت ملی جامعه اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، «نشست بایسته های فرهنگی در راهپیمایی اربعین» با حضور حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در محل نمازخانه مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیر و جمعی از اساتید، کارکنان و طلاب این مدرسه برگزار شد، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی طلاب و دانش آموختگان این مدرسه علمیه، گفت: طلاب فرهیحته و نخبه مدرسه علمیه عباسقلی خان، نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ اهل بیت در شهر مشهد داشته اند.

مرویان حسینی در ادامه با اشاره به سیره امام سجاد (علیه السلام )در فعالیت های فرهنگی، اظهار داشت: زمانی که امام سجاد و کاروان اهل بیت علیهم السلام به مدینه برگشتند فضای مدینه فضای بسیار پیچیده ای بود .

وی با بیان اینکه محبت هزینه ندارد و آنچه هزینه دارد ولایت است، به بیان امام سجاد (علیه السلام )که می فرمایند: زمانی در مدینه حتی 20 نفر محبت ائمه اطهار علیهم السلام را به دل نداشتند چه برسد به حمایت و همراهی، اشاره کرد و افزود: امام سجاد (علیه السلام )در چند جبهه جنگیدند و با استفاده صحیح از بسترها نشان دادند که حتی وقتی گمان می کنیم هیچ ابزاری برای کار فرهنگی نداریم راهی وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این امام با بهره گیری از ظرفیت دل وعواطف مردم و جدی گرفتن جریان های اجتماعی مغفول، مانند بردگان، بسیار دقیق، هنرمندانه و در عین حال طبیعی، جریان ولایت را به عنوان تنها جریانی که حق تدبیر انسان ها را دارد معرفی کردند، به سه حادثه واقعه کربلا،  واقعه حره و آتش زدن کعبه و حمله به مکه در دوران امامت این امام همام اشاره کرد و اظهار داشت: این دوران سخت ترین دوران  امامت امام سجاد (ع) بود.

مرویان حسینی در ادامه با بیان اینکه در دوران این امام، مبانی اعتقادی و اندیشه اسلامی دچار اختلال شده بود،  به اولین قدم شیوه ها و روش های تبلیغی دینی این امام همام اشاره کرد و افزود: امام سجاد(علیه السلام ) سخت ترین دوران و در دوران نا امیدی محض، از طریق فرهنگ دعا و صحیفه سجادیه به بهترین وجه معارف دینی را تبلیغ فرمود.

وی با اشاره به اینکه دعا نیاز روح انسان است، ادامه داد: امام سجاد (علیه السلام ) با لطافت و ظرافت هر دعا را به صلوات ختم می کردند که این نقطه ای در حفظ جایگاه اهل بیت علیهم السلام بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امام سجاد (علیه السلام) نظامات جامعه اسلامی و ارتباطات بین حکومت را مطرح می کردند، رساله حقوق (در بیان حق دوست و همسایه و....)را از شیوه های تبلیغی دیگر این امام همام دانست و ابراز داشت: این امام از سنت های باطل اجتماعی -که نتیجه تبلیغات منفی دولت بنی امیه بود- به نفع تغییر فضا، در جهت بازسازی و توسعه ارتباط با اهل بیت (علیهم السلام) استفاده می کردند.

مرویان حسینی شیوه تبلیغ دیگر امام سجاد (علیه السلام) را تلاوت قرآن دانست و اظهار داشت: امام سجاد (علیه السلام) بر طبق فرهنگ آن زمان، چون میدان برای تبلیغ علنی دستورات الهی فراهم نبود، بر اساس آموزه های قرآنی بردگانی را آموزش می دادند و هر ساله نیز در زمان عید فطر این برده ها را آزاد می کردند.

وی تصریح کرد: آن حضرت  با تربیت قرآنی، برده ها را به  انسان هایی دین مدار و ظلم ستیز تبدیل می کردند و آن ها نیز این آموزه ها را در جامعه ترویج می دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ چیز به اندازه عرض ارادت به اهل بیت خصوصا امام حسین (علیهم السلام) در توسعه و گسترش اسلام و عزت مسلمین تاثیر گذار نبوده است، تاکید کرد: حفظ اسلام و تشیع و عزت مسلمین از عاشورا و و نام و یاد امام حسین (علیه السلام) و اربعین است.

وی در پایان با بیان اینکه اربعین حسینی نماد امنیت ملی جامعه اسلامی است و نشان دهنده این است که محبان اهل بیت (علیهم السلام) قادرند با اقتدار کامل همایش و راهپیمایی های بی نظیری را رقم بزنند، افزود: حرکت عظیم اربعین نماد انسجام اجتماعی شیعیان و عشق به اهل بیت (علیهم السلام) است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.