قدس آنلاین- بجنورد-نادیا یزدانی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با اشاره به تأکید دین مبین اسلام به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی گفت: احساس نیاز و ضرورت مطالعه کتاب در جامعه باید به‌خوبی فرهنگ‌سازی شده و لازم است که زمینه‌های مطالعه به‌ویژه در بین خانواده‌ها فراهم شود.

فضای مجازی جایگزین مطالعه کتاب شده است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، جهانی با انتقاد از اینکه در حال حاضر فضای مجازی با وسعت زیاد و عمق و اثرگذاری پایین، جایگزین مطالعه شده است، افزود: فرهنگ مطالعه باید از دوران کودکی در فرد نهادینه شود و کتابخانه‌ عمومی مکان مناسبی برای آشنایی کودکان با کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد:بهتر است والدین و معلمین کودکان را با محیط کتابخانه آشنا کنند تا کودک با کتاب انس گرفته و عادت به مطالعه در وی شکل گیرد.

جهانی با تأکید بر جایگاه کتابداران در فرهنگ‌سازی، تصریح کرد: بدون شک شغل کتابداری در ارتقاء فرهنگ غنی اسلامی و رشد و رونق عرصه کتاب نقش مهم و مؤثری دارد و کتابداران استان با برگزاری و ارائه برنامه‌های فرهنگی توانسته‌اند محیطی فرهنگی و پرشور برای تمامی اعضا و مراجعین به‌ویژه اعضای کودک و نوجوان کتابخانه ایجاد کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت:  به‌رغم اقدامات انجام‌شده  در حوزه زیرساخت‌های کتابخوانی، هنوز در این بخش ضعیف هستیم  و ضروری است خلأهای این بخش پر شود چراکه توسعه پایدار تنها زمانی محقق می‌شود که به این بخش توجهی ویژه ای شود.

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر اهمیت و افزایش سرانه  مطالعه مفید در سطح جامعه، خانواده‌ها را صف مقدم برای تحقق این شاخص دانست.

جمشید گریوانی، عضو شورای شهر بجنورد بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در استان، با توجه به شهرت بجنورد به شهر گنجینه فرهنگ‌ها، تأکید کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتابداران پیشکسوت، کتابخوانان، خدمتگزاران و نویسندگان برتر استان تقدیر شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.