یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای برجام ارتباطی به تغییر رئیس‌جمهور آمریکا ندارد گفت:‌ برجام سند بین‌المللی است که در آن ایران با گروه ۱+۵ یعنی دولت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی طرف است که آن‌ها باید طبق زمان بندی به اجرای تعهدات برجام پایبند باشند.

برجام با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا پابرجا خواهد ماند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، علیرضا رحیمی با اشاره به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیرش بر اجرای برجام گفت: یک سری دغدغه ها و نگرانی درباره موضع آمریکا نسبت به برجام با پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی برخی مطرح می‌شود آن هم به خاطر اظهارنظرهای ترامپ در تبلیغات انتخاباتی‌اش علیه ایران، اما باید به این نکته توجه شود که برجام سند حقوقی و تعهد بین‌المللی بین گروه ۱+۵ با ایران است. یعنی آمریکا و کشورهای اروپایی به صورت جمعی به اجرای برجام متعهد شدند و جمهوری اسلامی ایران نیز با جدیت این مطالبه گری را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای برجام ارتباطی  به تغییر رئیس‌جمهور آمریکا ندارد؛ چون این سند بین‌المللی است و طرف ما دولت آمریکا در کنار کشورهای اروپایی است. آن‌ها باید تا زمان بندی مشخص شده به اجرای تعهداتشان متعهد باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در مورد احتمال تغییر رویه آمریکا نسبت به عربستان با توجه به سیاست های اعلامی ترامپ گفت:‌ باید درباره سیاست‌های آمریکا نسبت به عربستان صبر کرد. قاعدتا در ماه اول یک سری نشانه‌ها ورود می‌کند که بر مبنای آن می‌توان تحلیل کرد. اما به طور کلی سازمان ملل و جمهوری خواهان مواضع متغیری نسبت به عربستان و اقداماتش داشتند. البته عربستان با پول و وعده های سیاسی بین‌المللی تلاش کرد مجامع بین‌المللی را تحت تاثیر قرار دهد که باید با توجه به مشکلات مالی جدی به وجود آمده برای عربستان منتظر ماند که ترامپ چه سیاستی را در مورد این کشور پیاده خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.