به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در برنامه «سمت خدا» از تداخل آزمون استخدامی با اربعین انتقاد کرد و با برشمردن شاخصه های زندگی اربعینی گفت برگزاری همزمان آزمون های کشوری با زندگی اربعینی منافات دارد.

برگزاری آزمون استخدامی با زندگی اربعینی منافات دارد/آقایی می آید و خودش را با اربعین معرفی می کند/شاخصه های زندگی اربعینی کدامند؟

*همه جا صحبت از اربعین است

  به گزارش خبرنگار فرهنگ وهنر قدس آنلاین حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در برنامه ی «سمت خدا» حضور پیدا کرد که موضوع برنامه پاسخگویی به سوالات بینندگان بود اما حال و هوای این روزها اجازه سر نزدن به اربعین را نداد و با سلام به اربعینی ها صحبتش را آغاز کرد و گفت: سلام به همه ی آنهایی که با دلشان زائر کربلا می شوند، فدای اباعبدالله بشوم چه کار کرده عالم را؟با تمام وجود می فهمیم «این حسین کیست که عالم همه دیوانه ی اوست».هرکجا می روی صحبت از اربعین است ، یا در حال رفتن اند یا التماس دعا دارند یا مشارکت می کنند یا اشک می ریزند، کمتر کسی پیدا می کنید که امروز به یاد اربعین و به یاد امام حیسن نباشد.

*آقایی می آید و خودش را با اربعین حسینی معرفی می کند

  سپس ایشان امام زمان (عج) را یاد کردند و گفتند:به قربان آن آقایی که قرار است بیاید و خودش را با اربعین حسینی معرفی کند «یا اهل العالم ان جدی الحسین قتلوه عطشانا».

  حاج آقای ماندگاری در انتهای صحبت و به عنوان نکته پایانی دوباره برنامه را به سمت اربعین بردند و گفتند:حالا که خدا امام حسین به این قشنگی به ما داده است حیف نیست کارهایمان بوی عاشورا و بوی اربعین نداشته باشد؟ما فقط برای یک ماه در سال باید اربعینی فکر کنیم و اربعینی کار کنیم؟مگر حسینی کار کردن چه اشکال دارد؟ الان مردم عراق وایران همه دارند اربعینی کار می کنند.اربعینی کار کردن یعنی چه؟یعنی همه آمده اند به میدان،همه با همدلی آمده اند، آن کسی که محصولش گوجه فرنگی بوده آورده،آن کسی که هیچ چیزی نداشته چند تا لیوان آب آورده،یک بشقاب خرما آورده، مسئولین عزیز خدمتگزار، شما زحمت می کشید،ولی مردمی که بضاعتشان کم بوده همه را آورده اند،شما که حکومت جمهوری اسلامی را دارید شما باید چقدر بیاورید؟ فقط از خودتان سوال کنید.

*شاخصه های زندگی اربعینی

  ایشان در ادامه با برشمردن شاخصه های اربعینی گفتند: اربعینی کار کردن سه شاخصه دارد:

1-همه بیایند و همه وجودشان  را هم بیاورند چون امام حسین آمد و همه وجودش را هم آورد.طلبه و غیر طلبه، بازاری و غیر بازاری،باسواد و بی سواد،همه و همه بیایند و با همه وجودشان هم بیایند.

2-برای مردم خدمت کنند ولی با خدا معامله کنند،این طوری همه چیزشان را برای معامله می آورند.

3- در دنیا خدمت می کنند اما در قیامت دنبال مزدشان می گردند «اللهم الرزقنی شفاعه الحسین یوم الورود»

*آزمون استخدامی گذاشتن با اربعینی کار کردن منافات دارد

   باور کنید رد جامعه ما اگر همه بیایند و با خدا معامله کنند و قیامتی معامله کنند آیا مشکل بیکاری،ازدواج و... خواهد بود؟

در ادامه انتقاد کردند از تداخل آزمون ها با اربعین و گفتند:آزمون استخدامی گذاشتن با اربعینی کار کردن منافات دارد، ان شاالله مسئولین این آزمون ها را حذف کنند تا زائرین دعا گوی ما باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.