قدس آنلاین: بجنورد- کبری علی آبادی: مدیر امور اراضی جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح کاداستر کشاورزی در این استان به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اجرای طرح کاداستر در خراسان شمالی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رضا جباران در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: قرار است از سال ۹۴ که اجرای طرح کاداستر کشاورزی در دستور کار قرار گرفته، در بازه زمانی پنج ساله، برای تمام زمین های کشاورزی سند تک برگی مالکیت صادر شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای کاداسترکشاورزی استان گفت: در سال ۹۳، نیمی از مساحت دشت مانه وسملقان برای تهیه نقشه های کاداستری، مطالعه شد که در این زمینه ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع پژوهشی منظور شد.

وی با بیان اینکه قرار داد اجرای تهیه نقشه های کاداستر کشاورزی برای ۶ هزار ۲۸۰ هکتار در شهرستان مانه و سملقان منعقد شد که این پروژه نیز ۳۰ درصد پیشرفت دارد گفت: اجرای نقشه های کاداستری برای یکهزارو۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی در حصار گرمخان به صورت پایلوت در دستور کار قرار گرفته است این پروژه اکنون ۷۵ درصد رشد دارد.

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این پروژه ها ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه قرار است تمام عرصه های کشاورزی با اجرای طرح کاداستر، سند دار شوند افزود: تا کنون تنها ۱۱ درصد از عرصه های کشاورزی استان را پوشش داده است.

جباران درباره اعتبارات طرح کاداستر گفت: امسال تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی در این زمینه تخصیص یافته است و سهم استان برای اجرای طرح کاداستر کشاورزی تزریق ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار استانی است.

وی تصریح کرد: به هر میزان که اعتبار استانی به طرح کاداستر اختصاص یابد، معادل دو برابر آن اعتبار ملی دراین باره منظور می شود.

جباران خاطرنشان کرد: برخی استان ها سهم اعتبار استانی را به طور کامل تزریق کرده اند تا با جذب منابع ملی، اجرای طرح کاداستر کشاورزی سرعت پیدا کند.

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح کاداستر یا حدنگار زمین های کشاورزی، یکی از طرح زیر ساختی برای جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی است و بر اساس قانون برای تفکیک زمین های دارای سند ۶ دانگ محدودیت هایی اعمال شده است تا از خرد شدن زمین جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: باغ های آبی کمتر از دو و نیم هکتار وسعت، باغ دیم کمتر از پنج هکتار وسعت، زمین آبی کمتر از پنج هکتار وسعت و زمین دیم کمتر از ۲۵ هکتار وسعت که سند مالکیت ۶ دانگ دارند قابل تفکیک شدن نیستند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.