قدس آنلاین- تبریز: وزیر کشور با بیان این که رییس جمهور بر حضور هفتگی وزرا در استان ها برای حل مشکلات تاکید دارد، گفت: دکتر روحانی تاکید کرده اند وزرا با حضور در مناطق مختلف کشور از نزدیک با مشکلات مردم و تولید کنندگان آشنا شوند و آن ها را حل کنند.

آذربایجان شرقی می‌تواند معین چند استان دیگر باشد/ منطقه آزاد ارس پیشرفت‌های خوبی داشته است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در منطقه آزاد ارس، افزود: هیات دولت اکنون به یک هیات دولت کاملا ملی تبدیل شده و همه مشکلات حوزه ماموریتی هر وزیر برای رسیدگی و حل در آن مطرح می شود.

وی با بیان این که منطقه آزاد ارس با تلاش مسوولان استانی پیشرفت خوبی نسبت به سال های قبل داشته است، یادآوری کرد: این منطقه به دلیل مجاورت با دو کشور خارجی و برخورداری از امکانات صنعتی و علمی نیازمند پیشرفت بیشتری است.

وزیر کشور اظهار کرد: آذربایجان شرقی باید معین چند استان شود و منطقه آزاد ارس هم برای تحقق این امر باید بیشتر از این گام بردارد.

رحمانی فضلی با بیان این که کارهای انجام شده در حوزه کشاورزی و افزایش راندمان در منطقه آزاد ارس خوشحال و امیدوار کننده بوده است، ادامه داد: مناطق آزاد باید با بهره گیری از صنایع پیشرفته و شرکت های دانش بنیان پیشتاز باشند تا ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنند.

وی با اشاره به مشکل بحرانی آب در سطح کشور، گفت: شیوه استفاده از بهره وری آب در مجتمع گلخانه ای ارس دارای راندمان بالا و هدرروی پائینی بوده و در صورت تعمیم آن به کل کشور، میزان بهره وری آب به 50 درصد می رسد.

وزیر کشور با شنیدن مشکلات سرمایه گذاران و تجار مناطق آزاد ارس خاطرنشان کرد: مشکلات مطرح شده در این جلسه، ثبت و برای رسیدگی و رفع آن در تهران تصمیم گیری می شود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد برای افزایش صادرات و بهبود اشتغال باید تلاش بیشتری کند، افزود: مناطق آزاد از اهداف اولیه خود فاصله گرفته اند.

وی گفت: در زمینه واردات کالاهای واسطه ای و سرمایه ای مشکلی وجود ندارد، ولی در مورد کالاهای تولید داخلی مشکلاتی وجود دارد که باید با رفع آن ها نگذاریم ظلمی به تولید کننده داخلی وارد شود.

وزیر کشور با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در دولت، ایمان به تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد و معاون اول رئیس جمهوری هر هفته به صورت منظم جلساتی در این زمینه برگزار می کند.

رحمانی فضلی، ثبات اقتصادی را بزرگ ترین دستاورد دولت اعلام و اظهار کرد: در سه سال گذشته رسیدگی و حل مسائل اقتصادی مهمترین اولویت دولت بوده و در اثر اقدام های دولت، تورم 40 درصدی به تک رقمی نزدیک شده است.

وی با بیان این که تلاش دولت خروج کامل از رکود است، گفت: افت قیمت نفت و کمبود تامین منابع مالی، دولت را برای خروج از رکود با مشکل مواجه کرده است.

وزیر کشور یادآوری کرد: راهی جز شکوفائی و محقق کردن اقتصاد مقاومتی نداریم؛ اگرچه این راه دیر شروع شده ولی با توجه به ظرفیت بالای کشور در این زمینه تحقق آن رسالتی بر عهده همه مسوولان و مردم است.

رحمانی فضلی افزود: آذربایجان شرقی و تبریز به علت برخورداری از امکانات زیرساختی، علمی و سرمایه گذاری بالا توان و رسالت بالای در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.