قدس آنلاین/ احمدرضا صباغی: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: شرکت‌های امپراتور کشتیرانی از نقاط مختلف جهان که به صورت شبکه‌های زنجیره‌ای که حمل و نقل دنیا را در اختیار دارند، خواستار سرمایه‌گذاری در بنادر شمالی و جنوبی کشورمان هستند.

امپراتوری‌های کشتیرانی خواستار سرمایه‌گذاری در بنادر ایران هستند

محمد سعیدنژاد با حضور در غرفه روزنامه قدس در بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات در گفتگو با خبرنگار ما افزود: درخواست‌های فراوانی از شرکت‌های بزرگ کشتیرانی خارجی برای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور داشته‌ایم و عمده استقبال خارجی‌ها برای حضور در بنادر کشور به منظور سرمایه‌گذاری در بنادر چابهار و شهیدرجایی در جنوب کشور و امیرآباد در شمال کشور است.

سعید نژاد افزود: در بندر شهید رجایی چهار ترم ینال داریم که با مناقصه واگذار  خواهد شد. مناقصه ترمینال شماره 1 این بندر انجام شده و در حال ارزیابی کیفی و فنی پیشنهادها هستیم و شرکت‌های مجاز برای حضور در این ترمینال مشخص شده است. مناقصه ترمینال دوم هم فراخوانش به تازگی انجام گرفته است و در مرحله دریافت پیشنهاد شرکت‌ها و ارزیابی آن‌ها هستیم و در ترمینال 3 بخشی از امور اجرایی در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی کشور است و در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

سعید نژاد افزود: در همان ترمینال شماره سه بندر شهید رجایی سرمایه گذاری در بخشی از آن توسط بخش خصوصی داخلی وخارجی انجام می‌شود که  برای آن هم در حال دریافت اسناد ومدارک لازم از شرکتهای سرمایه گذار هستیم. مدیرعامل سازمان بنادر و توسعه دریانوردی تصریح کرد: در حال برنامه ریزی هستیم که تاپایان سال جاری اپراتور ترمینال دو بندر شهید رجایی را مشخص کنیم و کار را در این ترمینال آغاز کنیم.

وی افزود: برای توسعه بندر چابهار هم اردیبهشت ماه سال جاری با هندی‌ها قرارداد امضا کردیم. سعیدنژاد همچنین با اشاره به آغاز فعالیت خطوط کشتیرانی مسافری بین بندر چابها و مسقط عمال خاطرنشان کرد با توجه به امکاناتی که در بندر چابهار فراهم کرده‌ایم آمادگی داریم که از 600 نفر در این بندر پذیرایی کنیم و امیدورایم با توسعه و تبلبغات گسترده در بندر چابهار شاهد حضور کشتی‌های مسافربری بیبشتری از عمان وحتی پاکستان در این بندر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در فضای پسا برجام کشتی‌ها از کشورهای اروپایی و آسیایی در بنادر شمالی و جنوبی کشورمان پهلو گرفته‌اند و در حال حاضر 17 شرکت بزرگ کشتیرانی جهان خطوط دریایی خود را به ایران دوباره دایر کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.