روزنامه عربستانی ریاض به واکاوی پیروزی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه پرداخته و دغدغه عربستان و دیگر کشورهای عربی را مورد بررسی قرار داده است.

 دغدغه عربستان با رئیس جمهوری ترامپ چیست؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، ترامپ برخلاف بیشتر پیش‌بینی‌ها که نشان می داد، هیلاری کلینتون برای ورود به کاخ سفید شانس بیشتری دارد، انتخاب شد.
روزنامه عربستانی تاکید کرد: انتخاب ترامپ به صورت شانسی صورت نگرفته است، چرا که اختلاف زیادی با دیگر رقبای خود دارد و انتخاب وی حاکیست که رویکرد عمومی آمریکا در حال تغییر است و شهروندان آمریکایی به شخصیتی غیر سنتی روی آورده‌اند.
الریاض نوشت: ترامپ برآمده از جریان‌های سیاسی سنتی آمریکایی نیست و برخلاف دیگر رئیسان جمهوری آمریکا که رجال سیاسی یا نظامی آمریکا بودند، یک بازرگان است.
در ادامه این تحلیل آمده است: وی از بازرگانان آمریکایی است که پیش از آن هیچ گونه سابقه سیاسی نداشته است و افکار و اظهارات آتشین و رفتارهای غیر قابل پیش بینی وی سبب شد تا رای دهندگان آمریکایی وی را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب کنند.
الریاض در ادامه نوشت: درحقیقت شهروند آمریکایی در ترامپ و افکار وی همه آرزوها و خواسته های شخصی، اجتماعی، ملی خود را دیده است و این امر سبب شد تا آنها تصمیم بگیرند از چهره جدیدی حمایت کنند که سابقه اش با دیگر رئیسان جمهوری آمریکا متفاوت بوده است و این شخصیت می‌تواند، خواسته های شهروندان و کشوری با جایگاه و ظرفیت آمریکا را تامین کند.
روزنامه عربستانی در ادامه آورد: نمی توانیم درباره دوره زمامداری ترامپ بر آمریکا به عنوان رئیس جمهوری، با قاطعیت داوری کنیم و بگوییم که عملکرد وی در مدیریت این کشور چگونه خواهد بود، اما این نکته را می دانیم که سیاست آمریکا به ویژه سیاست خارجی آن، تابع قوانین و منافعی است که با تغییر رئیس جمهوری، چندان تغییر نمی کند.
ریاض نوشت: شاید اظهارات نژاد پرستانه دونالد ترامپ به ویژه موضع گیری وی علیه مسلمانان و پیشنهاد وی مبنی بر ممانعت از ورود آنها به آمریکا، سبب نگرانی ما از انتخاب وی به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شد، اما آنچه مشخص است، اظهارات آتشین ترامپ و مواضع تند وی تنها ابزاری برای پیروزی وی در مبارزات انتخاباتی بود.
روزنامه عربستانی تصریح کرد: اظهارات آتشین ترامپ لزوما به معنای مواضع ثابت و استراتژی های وی در دوران ریاست جمهوری وی نخواهد بود، چرا که شواهد و قرائن زیادی وجود دارد که نشان می دهد، اندیشه یک نامزد انتخاباتی با فرد پیروز در انتخابات متفاوت خواهد بود.
ریاض در پایان آورد: نمی توانیم درباره دوره ای که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود و عملکرد وی حکم با قاطعیت حکم کنیم اما می دانیم که سیاست آمریکا؛ بویژه سیاست خارجی این کشور تابع ضوابط، قوانین و منافعی است که با تغییر ریاست جمهوری، چندان دچار دگرگونی و تغییر نخواهد شد.
دونالد ترامپ با کسب 289 رأی الکترال توانست هیلاری کلینتون رقیب دمکرات خود را کنار زده و با پیروزی قاطع چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.