قدس آنلاین- تبریز: معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی از پرداخت ۱۹۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۶۵ واحد تولیدی آذربایجان شرقی خبر داد.

پرداخت ۱۹۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۶۵ واحد تولیدی آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی نواداد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر کشور تشکیل شد، اظهار داشت: در سامانه بهین‌یاب تعداد ۳ هزار و ۵۷۵ واحد ثبت نام کرده بودند؛  تعداد واحدهای معرفی شده به سیستم بانکی ۱۲۳۷ واحد بودند که از این تعداد ۳۶۵ واحد تسهیلات بانکی را دریافت کردند که ۲۲ درصد واحدهای معرفی شده را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: بانک کشاورزی با ۱۱۶ مورد، بانک ملی ۸۸ مورد، بانک سپه ۴۵ مورد و بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان پرداختی تسهیلات به کار گروه برای ۳۶۵ واحد بوده است.

نواداد اذعان داشت: از نظر تعداد پرداختی تسهیلات رتبه ششم و میزان پرداختی رتبه دوازدهم و در مجموع رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داریم.

این مسئول، سخت‌گیری نامتعارف بانک‌ها، کمبود نقدینگی، کارشکنی‌های داخلی در ورود ماشین‌آلات، عدم حمایت مناسب از تولید، نارضایتی از عدم پرداخت مطالبات از سوی دولت، نرخ بالای کارمزد ارائه شده به تولید و ورود کالای قاچاق را مشکلات رایج در میان تولیدکنندگان عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یک هزار و ۹۷۱ واحد تولیدی حداقل یک مشکل را در کارگروه‌های مربوطه بررسی کردند که ۲۹ درصد واحدهای تولیدی را شامل می‌شود، افزود: ۲۴۲ کارگروه در هفت ماه جاری تشکیل یافت که یک هزار و ۶۹۰ مورد مصوبه این کار گروه‌ها بوده است.

وی همچنین به ۶ جلسه شورای گفت‌وگو با ۴۲ مورد تعداد کل دستورات جلسه و ۴۶ مورد تعداد مصوبات که تعداد کل مصوبات ملی ۱۷ مورد بوده است اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.