بیرجند-قدس آنلاین : فرماندار بیرجند بر لزوم افزایش اعتبارات پروژه دوبانده سازی محور بیرجند- قاین تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در زمان بستن بودجه سال آینده هستیم تلاش می شود با همراهی نمایندگان استان اعتبارات این پروژه در سال آینده افزایش یابد.

تسریع در ساخت و تکمیل محور بیرجند قاین نیازمند اعتبار ویژه است

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، علی ناصری شامگاه پنج شنبه به همراه نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از پروژه دوبانده سازی محور بیرجند- قاین ابراز امیدواری کرد که قبل از سال 97 با دو بانده شدن کامل مسیر بیرجند به قاین، تردد خودروها در این محور بهبود یابد.

وی گفت:  علی رغم مصوبه هیات وزیران در طرح توسعه محور شرق در دولت هشتم، مبنی بر دوبانده سازی محور ترانزیتی شرق کشور، در دولت نهم و دهم در کل محدوده استان خراسان جنوبی حدود ۳۵ کیلومتر از محور قاین به سمت خضری دوبانده شد؛ اما در قسمت عمده مسیر از بیرجند به سمت قاین که صعب العبور و کوهستانی بود، هیچ کاری انجام نشد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ و بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، مطالبه بر زمین مانده مردم استان پیگیری و دوبانده سازی محوربیرجند- قاین آغاز شد، بیان کرد: از ابتدای آغاز این پروژه تاکنون حدود ۲۰ کیلومتر از این محور احداث و زیربار ترافیک رفته است.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه تا پایان امسال نیز ۲۰ کیلومتر دیگر از این محور دوبانده می شود، عنوان داشت: با توجه به اینکه ردیف اعتباری این طرح با خراسان رضوی مشترک است و اعتبارات آن نیاز به افزایش دارد، تلاش می کنیم با کمک وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه، اعتبار مورد نیاز طرح در بودجه سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بیشتر شود.

ناصری با بیان اینکه فعال شدن مرزها و افزایش صادرات در مرزهای شرقی بار ترافیک در این محور را سنگین تر و مشکلات تردد را بیشتر کرده است، عنوان کرد: در این راستا نیاز است که مردم نیز با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در طول مدت اجرای باند دوم، همکاری بیشتری داشته باشند تا مقداری از حجم تصادفات در این محور کاسته شود.

فرماندار بیرجند با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، افزود: آماده سازی قطعات درحال کار در محور بیرجند قاین بعنوان پروژه های اقتصاد مقاومتی در وزارت راه تعریف شده و تلاش می شود تا با تلاش مسئولین اداره کل راه، این طرح ها را در شهرستان به نتیجه برسانیم.

ناصری بر لزوم افزایش اعتبارات پروژه دوبانده سازی محور بیرجند- قاین تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در زمان بستن بودجه سال آینده هستیم تلاش می شود با همراهی نمایندگان استان اعتبارات این پروژه در سال آینده افزایش یابد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.