نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر دولت و مجلس در ارائه و تصویب لایحه برنامه ششم گفت که از نظر زمانی دولت بعید است بتواند بودجه 96 را بر اساس برنامه ششم تهیه و تنظیم کند.

 بعید است دولت بتواند بودجه 96 را بر اساس برنامه ششم تهیه و تنظیم کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، جهانبخش محبی‌نیا با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، اظهارکرد: بندی از قانون برنامه و بودجه مصوب پیش از انقلاب می‌گوید که مملکت باید با برنامه‌های عمرانی پنج ساله اداره شود و در آن برنامه‌ها جداول مصارف و منابع گنجانده شود اما اینکه بگوییم بودجه سالانه حتما باید در قوسی از برنامه توسعه قرار گیرد چنین صراحت قانونی وجود ندارد.

وی افزود: البته ما تنبلی و کم‌کاری کردیم و برنامه ششم در زمان خود به مجلس ارائه نشد و مجلس هم در زمان خود آن را بررسی و تصویب نکرد لذا ما در یک خلا به سر می‌بریم و اگر بخواهیم روال قبلی را پیش ببریم یا باید برنامه پنجم را یک سال تمدید کنیم و یا برنامه ششم را در اسرع وقت تمام کنیم و آن را برای شورای نگهبان بفرستیم تا دولت هم بودجه 96 را بر اساس این برنامه تهیه و تنظیم کند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: طبیعتا ما از نظر زمانی برای هم‌پیوندی برای برنامه ششم با بودجه سال 96 در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم.

محبی‌نیا با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه تدوین بودجه از سوی دولت، یادآور شد: دولت کار خود را برای تدوین بودجه آغاز کرده و باید منتظر بمانیم ببینیم آیا می‌تواند آن را در راستا و مطابق برنامه پیش ببرد یا خیر؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.