قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : مشاور رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت و ۴۰ میلیارد تومان به آزاد راه رشت‌ـ‌قزوین خبر داد.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت

سیدرضا سیددانش در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: ٥٠٠ میلیارد تومان برای راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا  و ٤٠ میلیارد تومان برای تسریع در اتمام آزاد راه قزوین ـ رشت اختصاص داده شده است.

وی سازمان برنامه و بودجه را پیشنهاد دهنده اجرای طرح‌ها در سفر رئیس جمهور به استان‌ها عنوان کرد و افزود: ارائه طرح‌ها کارشناسی شده انجام می‌شود.

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت:  روز گذشته در کنار اختصاص دیگر طرح‌های ملی از سوی این سازمان اعتبارات مذکور برای تسریع در اتمام پروژه اختصاص داده شده است.

به گزارش فارس، پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوین به لحاظ مهندسی ایرانی از جمله پروژه‌های منحصر به‌فرد محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین پل ریلی کابلی کشور به طول ۵۶۰ متر در حاشیه سد منجیل احداث شده است.

خط آهن رشت ـ قزوین در پهنه طبیعتی زیبا و پل‌های مینیاتوری به طول ۱۶۴ کیلومتر امتداد دارد و سرعت قطارهای مسافری که قرار است در این خط‌ آهن تردد کنند، ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطارهای باربری ۱۲۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده است.

راه‌آهن گیلان از قزوین تا بندرانزلی به طول ۲۰۵ کیلومتر در حال ساخت بوده و می‌تواند سالانه ۱۰ میلیون تن کالا و حدود ۴ میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.