قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: این مسابقه با محورهایی از قبیل اشیاء وظروف کاربردی، پوشاک، متعلقات وتزئینات وابسته عناصر غیر ثابت معماری داخلی ارزیابی می شوند.

همگام شدن دیدگاه نسل جدید با ارزشهای فرهنگی وهنرهای بومی ایران

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی این اداره کل از برگزاری مسابقه بزرگ طراحی وخلاقیت در صنایع دستی معاصر ایران خبر داد.

 مهرداد رئیسی اظهار داشت: این مسابقه با محورهایی از قبیل اشیاء وظروف کاربردی، پوشاک، متعلقات وتزئینات وابسته  عناصر غیر ثابت معماری داخلی در دو مرحله از روی فایل های تصویری و انتخاب اصل آثار ارزیابی می شوند. مرحله اول: ارزیابی از روی فایل تصویری طرح­ها و ایده­­های اولیه با  پیش­بینی و معرفی ماده مورد استفاده و ابعاد حدودی که به آدرس الکترونیکی دبیرخانه ارسال خواهد شد و مرحله دوم: انتخاب اصل آثاری که در مرحله اول مشخص و معرفی شده­اند. این آثار باید دارای مستندات مکتوب از روند ایده­پردازی و طراحی تا مراحل نهایی تولید  باشند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این رویداد همگام شدن دیدگاه نسل جدید با ارزشهای فرهنگی وهنرهای بومی ایران است گفت: تا بتوانیم متناسب با ذوق وسلیقه نسل جدید آثار صناعی بومی خود را به روز کرده وانقلابی نوین در روند تولید محصولات صنایع دستی ایجاد  می نماییم.

رئیسی در ادامه افزود: علافه مندان می توانند با مراجعه به سایتwww.adartacademy.com جهت کسب اطلاعات بیشتر نسبت به ارسال آثارخود اقدام نمایند.

هر هنرمند یا گروه هنری، مجاز به ارسال پنج اثر از جدیدترین محصولات هنری  خواهد بود. ضمنا تمامی آثار ارسالی باید ضمن دارا بودن تعاریف محتوایی و متعارف " صنایع دستی" دارای شناسنامه ( نام اثر، معرفی تکنیک و مواد مورد استفاده، نام طراح، نام سازنده ، تاریخ تولید  و در صورت امکان روایتی جذاب و کوتاه از انگیزه تولید) باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.