قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: با راه اندازی دستگاه ریل تایم پی سی آر مرکز ملی تشخیص بیماری های ماهیان سردابی استان گام مهمی در شناسایی و کنترل بیماری های ویروسی بخصوص VHS، IHN و IPN بر داشته است.

راه اندازی دستگاه ریل تایم پی سی آر در اداره کل دامپزشکی استان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با قدس گفت: با راه اندازی این دستگاه قرابت آنتی ژنی ویروس های VHS، IHN و IPN از هم تشخیص داده می شود و به طور قطع بیماری مشخص می شود.

عبدالمحمد نجاتی افزود: انجام آزمایش با دستگاه مذکور هم از نظر کمی و کیفی مهم است و با راه اندازی آن استان های خوزستان، اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد از این مرکز معین ( مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور ) از این اقدام بهره مند شوند و تمامی آزمایشات مربوطه را به این مرکز جهت کنترل و تشخیص نهایی ارسال نمایند.

نجاتی در ادامه اذعان داشت: سالانه حدود نهصد و هشتاد نمونه به اداره کل دامپزشکی ارسال می شود که یک هزار و 711 مورد آن آزمایشات ویروس شناسی است که خود می تواند در تسهیل نتیجه آزمایش برای بهره برداران حائز اهمیت باشد.

وی در پایان گفت: اداره کل دامپزشکی استان با اقدامات بهداشتی و درمانی که تا کنون برای بهره برداران مزارع پرورش ماهی استان انجام داده است توانسته تولید از 7 هزار تن را به 17 هزار تن افزایش دهد و با تجهیز مرکز تشخیص بیمار های ماهیان سردابی نیز گام مهمی در افزایش تولید بیشتر و اقدام عملی موثرتری در اقتصاد مقاومتی برداشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.