ده‌ها هزار نفر از زنان و مردان امروز شنبه به یکی از بزرگترین تظاهرات ضد دولتی طی دهه‌های اخیر در سئول پیوستند تا اعتراض خود را نسبت به عملکرد رئیس جمهور کره جنوبی نشان دهند.

اعتراض مردمی گسترده به رئیس جمهور کره جنوبی + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، تظاهرات کنندگان معترض با برپایی راهپیمایی در سئول خواستار استعفای پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی به خاطر رسوایی فساد شدند.

پلیس کره جنوبی اعلام کرده است که بیش از 170 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کرده اند ولی سازمان دهندگان آن تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات گسترده را بیش از یک میلیون نفر برآورد کرده اند.

این سومین تظاهرات بزرگ در سئول در یک هفته گذشته در اعتراض به رئیس جمهور به شمار می رود. در حالی که مقامهای رسمی کره جنوبی خواستار آرامش مردم شده اند، پلیس 25 هزار نفر نیرو که اکثر آنها مجهز به تجهیزات ضد شورش هستند، در خیابان های سئول مستقر کرده است.

پلیس کره جنوبی با استفاده از ابزارها و وسائل مختلف مسیرهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری را مسدود کرده است. یک دانش آموز یازده ساله در این باره گفت: پارک گئون هائه باید استعفا دهد چون به خوبی از کشورش محافظت نکرده است.

معاون نخست وزیر کره جنوبی نیز در اظهاراتی ضمن ابراز نگرانی از خشونت یا اقدامات غیر قانونی احتمالی، از معترضان خواست تا به موانع پلیس احترام بگذارند.

ریاست جمهوری پارک گئون هائه در پی اتهامات مطرح شده درباره دخالت یکی از دوستان نزدیکش در امور دولتی با تنش و چالش همراه شده است.

رسوایی مربوط به دخالت "چوی سون سیل" دوست نزدیک پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی در امور سیاسی و تصمیم گیری های کلان کشور، همچنان ادامه دارد.

گزارش شده که چوی سون سیل که هیچ سمت دولتی ندارد، در امر سیاست‌گذاری دخالت کرده و به واسطه ارتباطش با رئیس‌جمهوری، نفع مالی هم برده است.

نظرسنجی جدید گالوپ  نشان می دهد که 90 درصد مردم کره جنوبی از عملکرد رئیس جمهور ناراضی هستند. این رقم هفته گذشته نیز به 89 درصد رسیده بود.

این نظرسنجی نشان می دهد که میزان حمایت جوانان زیر 30 سال کره جنوبی از رئیس جمهور این کشور به صفر رسیده است.

رئیس جمهور کره جنوبی هفته گذشته برای دومین بار به خاطر این رسوایی به طور علنی از مردم عذرخواهی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.