۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: 474657

براساس نظرسنجی جدیدی، برنی سندرز می‌توانست به راحتی دونالد ترامپ را در انتخابات شکست دهد.

سندرز می توانست مچ ترامپ را بخواباند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، به دنبال نتایج شوکه کننده انتخابات بسیاری به این فکر می‌کنند که اگر به جای هیلاری کلنیتون، برنی سندرز رقیب دونالد ترامپ بود چه اتفاقی رخ می‌داد.

براساس این نظرسجی که توسط روزنامه هافینگتون پست منتشر شد، برنی سندرز، سناتور آمریکایی از یاالت ورمونت احتمالا 56 درصد آرا را به دست می‌آورد در حالی که ترامپ تنها می‌توانست 44 درصد آرا را کسب کند.

آلن گریسون، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا از حزب دموکرات‌ها که در جریان انتخابات مقدماتی از سندرز حمایت می‌کرد، این نظرسنجی را راه انداخت.

پیشتر در نظرسنجی درون حزبی که میان سندرز و کلینتون برگزار شده بود، سندرز 55 درصد و کلینتون 45 درصد از رای دهندگان مستقل را به دست آورده بود. کلینتون در انتخابات سه شنبه نیز از همین نقطه ضربه خورد چرا که ترامپ 48 درصد و کلینتون 42 درصد از رای رای دهندگان مستقل را به دست آورد و به همین خاطر اگر سندرز به جای کلینتون رقیب ترامپ بود به راحتی وی را شکست می‌داد.

سندرز 75 ساله نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 را رد نکرد اما در حال حاضر بر کمپین انتخابات مجدد سناتوری‌اش در سال 2018 تمرکز دارد.

سندرز گفت: چهار سال زمان طولانی است ما کارها را سروقتشان انجام می‌دهیم اما هیچ چیزی را نیز رد نمی‌ کنم.

وی اخیرا در انتقادی تند از حزب دموکراتیک به خاطر شکستش در انتخابات گفت: به نظر من این شکست و اینکه میلیون‌ها سفیدپوست طبقه کارگر تصمیم گرفتند به ترامپ رای دهند، برای کل حزب شرم آور است. پیام دموکرات‌ها برای حمایت از طبقه کارگر دیگر در بین کارگران این کشور اهمیتی ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سينا ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    برو ديگه پيرمرد بزار جوان ترها و جوان مردها بيان سركار