قدس آنلاین- تبریز: بازارچه صنایع دستی و هنر تبریز به عنوان بزرگترین بازارچه تخصصی و دائمی صنایع دستی در شمال‌غرب کشور افتتاح شد.

بازارچه تخصصی و دائمی صنایع دستی در تبریز افتتاح شد

به گزارش قدس انلاین از تبریز، مهدی مهرداد رئیس میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز شامگاه امروز در آئین افتتاح بازارچه صنایع دستی و هنر تبریز اظهار کرد: این بازارچه از حدود چهار ماه قبل آماده افتتاح بوده و هنرمندان از چند ماه گذشته آماده ارائه آثار خود هستند.

وی ادامه داد: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری استفاده بهینه از صنایع دستی موجود را اولویت کاری خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان میادین شهری و ساماندهی مشاغل شهری به جلسات متعدد و پیشنهاد طرح استفاده از صنایع دستی استان به شورای سازمان شهر اشاره کرد و ادامه داد: این طرح از طرف شهردار تبریز پذیرفته شده و سپس به تصویب شورا شهر رسید.

وی با بیان اینکه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در قالب شعار سال این بازارچه به صورت دائمی برپا شد، گفت: برای ساماندهی به تولیدات داخلی و آمادگی برای تبریز 2018 این بازارچه در خدمت همشهریان و گردشگران خارجی و داخلی خواهد بود.

مهرداد اقدامات برپایی این نمایشگاه در دو فاز را تشریح کرد و گفت: در فاز اول 30 غرفه مشغول فعالیت هستند و در آن هنرمندان نخبه شناسایی شده و البته درخواست‌های فراوانی نیز داشتیم که به علت کمبود جا و مکان نتوانستیم همه هنرمندان را در این مکان جمع کنیم.

وی اضافه کرد: در فاز دوم، سعی بر افزودن 27 غرفه دیگر تا پایان‌ سال جاری خواهیم داشت و در ادامه نیز به سوغات تبریز و آذربایجان در این بازارچه توجه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل این بازارچه را قدمی برای خدمت‌رسانی به مردم و حمایت از تولید داخلی دانست و اظهار کرد: از مسئولان شهرداری و سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان درخواست داریم با هماهنگی‌های لازم، هفته‌های فرهنگی از دهه فجر یا از سال جدید به صورت دائمی برگزار شود.

وی همچنین به درخواست دیگر هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: برای آمادگی تبریز 2018 هنرمندان درخواست درج این مکان در نقشه شهری به عنوان بازارچه صنایع دستی برای آشنایی گردشگران را کرده‌اند.

وی در پایان هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش برای ترویج صنایع دستی را بیان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا دانش‌آموزان با آشنایی از آثار و هنر شهرشان بتوانند آینده‌ساز پابرجایی هنر در استان و ترویج آن شوند.

بازارچه صنایع دستی و هنر تبریز به عنوان بزرگ‌ترین بازارچه تخصصی و دائمی صنایع دستی در شمال‌غرب کشور برای ترویج و معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی و هنر بومی شهر و استان آذربایجان‌شرقی برای حمایت از تولیدات داخلی و تحقق شعار سال جاری (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) و آمادگی برای تبریز 2018 در خیابان توانیر، فلکه گلپارک، جنب مجتمع مسکونی گلپارک بازارچه صنایع دستی و هنر تبریز افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.