قدس آنلاین- ایلام- حامد محمدمرادی: معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: با همت همه دستگاه ها و مجموعه های مرتبط و با همکاری بسیار خوب مردم، تمام زیر ساخت های مهران برای خلق همایش بزرگ اربعین فراهم شده است.

تمام زیرساخت ها برای خلق همایش بزرگ اربعین در مهران آماده است

به گزارش قدس آنلاین از مرز مهران، شاپور پولادی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از اربعین سال گذشته، تمام مسئولان استانی و کشوری تلاش داشته اند تا نسبت به رفع نواقصات و کمبودهای فراروی مرز بین المللی مهران، نهایت اهتمام و جدیت را به عمل آورند، اظهار داشت: در طول این مدت، تلاش های ارزشمندی در حوزه راه های مواصلاتی مرز مهران و زیر ساخت های مورد نظر، به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به اینکه با کمک همه مجموعه های خدمات رسان، نهادهای مردمی، بخش خصوصی، سپاه، بسیج و...، در حوزه حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: با ایجاد پارکینگ ها، ساماندهی موکب ها، نصب تابلوها و بنرهای راهنما، خط کشی معابر، نصب علائم ترافیکی و ...، سعی شده است که زمینه تسهیل در تردد زائران حسینی فراهم گردد.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه بر اساس تصمیم شورای ترافیک استان، اتوبوس های مستقر در پارکینگ ها و پایانه مرزی مهران، عملیات انتقال زائران را انجام می دهند، بیان داشت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک، از هر زائر بابت انتقال به مرز و بلعکس حداکثر 10 هزار ریال دریافت می گردد.

شاپور پولادی در پاسخ به این پرسش که چرا نباید جابجایی زائران از مرکز شهر به مرز و پارکینگ ها، به صورت رایگان و صلواتی صورت بگیرد، یادآورشد: اغلب اتوبوس های مستقر در مرز مهران از طریق بخش خصوصی تأمین شده اند و تنها از این طریق کسب درآمد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 250 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از مرکز شهر مهران به پایانه مرزی و بلعکس مشغول انجام وظیفه هستند، خاطرنشان ساخت: این ظرفیت وجود دارد که تا بیش از 700 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران در مرز مهران مورد استفاده قرار گیرد.

 معاون امورعمرانی استانداری ایلام حجم ورود زائران به مرز مهران را در مقایسه با سال گذشته بسیار کم نظیر ارزیابی و تصریح کرد: امیدواریم که زائران و مسافران عزیز با گذرنامه و ویزا به مرز مهران مراجعه کنند وآستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند تا به نحو شایسته خدمات رسانی صورت پذیرد.

شاپور پولادی برخورد با رانندگان متخلف حمل و نقل عمومی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و دریافت وجه اضافه از زائران، با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

وی رانندگان، زائران و مسافران را به رعایت نظم و مقررات انتظامی و ترافیکی توصیه کرد و گفت: لازم است که همه عزیزان سفر خود را به درستی مدیریت و از عجله و شتاب خود داری نمایند.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه پیش بینی می شود حجم تردد زائران از مرز مهران بیش از سال گذشته افزایش یابد، اظهار داشت: در مرز بین المللی مهران تمام زمینه ها و امکانات برای خلق حماسه و همایش بزرگ اربعین فراهم شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.