رئیس‌ جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان خوزستان با ‏حضور در منطقه نفتی غرب کارون، میدان نفتی یادآوران را افتتاح کرد.‏

طرح توسعه میدان نفتی یادآوران افتتاح شد

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی دقایقی پیش ضمن بهره برداری رسمی از طرح توسعه میدان‎ نفتی یادآوران، از اتاق کنترل و واحد فرآورش این میدان نفتی مشترک بازدید کرد.

برای توسعه میدان نفتی یادآوران، ٢,٩ میلیارد دلار اعتبار هزینه شده است که در ابتدا تولید ٨٥ هزار بشکه‌ای، هدف‎گذاری شده بود اما با تلاش‌های کارکنان و متخصصان وزارت نفت، در دولت تدبیر و امید، این مقدار هم اکنون به ١١٥ هزار بشکه در روز رسیده است.

میدان نفتی یادآوران در ١٠ کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان و در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه به صورت شمالی- جنوبی در گستره نوار مرزی کشور عراق واقع شده و با میدان سندباد عراق مشترک است.

شرکت ساینوپک چین پیمانکار بیع متقابل توسعه میدان نفتی یادآوران است. بر اساس برنامه ریزی انجام شده این میدان در سه فاز توسعه خواهد یافت که در فاز نخست برداشت نفت از این میدان باید به ٨٥ هزار بشکه در روز برسد. در فاز دوم سقف تولید از این میدان به ١٨٠ هزار بشکه در روز و در فاز سوم سقف تولید به ٣٠٠ هزار بشکه در روز می رسد.

فاز نخست طرح توسعه میدان نفتی یادآوران امروز (٢٣ آبان ماه) درحالی به طور رسمی بهره برداری می رسد که هم اکنون برداشت روزانه نفت از این میدان، از هدفگذاری فاز نخست که ٨٥ هزار بشکه در روز بوده، پیشی گرفته است و روزانه ١١٥ هزار بشکه نفت از این میدان مشترک برداشت می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.