تیم بسکتبال بانوان ایران با حضور در رقابت‌های ترکمنستان حضور خود با حجاب اسلامی را در مسابقه‌ای نیمه رسمی تجربه کرد.

حضور تیم بسکتبال بانوان در تورنمنت ترکمنستان بدون مجوز فدراسیون

به گزارش قدس آنلاین، تیم بسکتبال بانوان ایران سال‌هاست به دلیل مخالفت‌های فدراسیون جهانی بسکتبال در خصوص ممانعت حضور بانوان با حجاب در رقابت‌های بین المللی از حضور در مسابقات محروم هستند. این در حالی است که فدراسیون جهانی بسکتبال سال  2014 مهلت دوساله‌ای  را به کشورهای مسلمان از جمله ایران داد تا با حضور تیم‌های بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات رسمی نظر مسئولان فیبا را در این خصوص جلب کنند.

این مهلت تمام شد و بسکتبال ایران تنها در یک تورنمنت به میزبانی ترکیه شرکت کرد و پس از آن اتفاق خاصی دراین مورد برای بانوان رخ نداد. حالا باتوجه به این شرایط تعدادی از بانوان تیم بسکتبال که از بازیکنان دانشجوی تیم گاز هستند در تورنمنت ترکمنستان حضور پیدا کردند و عنوان ششم را در این رقابت‌ها به دست آوردند.
تیم بسکتبال اعزامی به ترکمنستان در شرایطی دراین رقابت‌ها حاضر شدند که با هزینه‌های شخصی به این تورنمنت رفتند.

این در حالی است که مسئولان فدراسیون بسکتبال کشورمان از اعزام این تیم به رقابت‌های ترکمنستان بی‌خبر بوده‌اند و تاکید دارند که بدون مجوز فدراسیون تیم بانوان در این تورنمنت حاضر شده است.

این تیم اگر همان‌طور که مسئولان فدراسیون بسکتبال تاکید می‌کنند بدون خبر این فدراسیون در مسابقات شرکت کرده‌اند سوال اینجاست که چرا آنها می‌توانند در این رقابت‌ها با رعایت حجاب اسلامی شرکت کنند اما فدراسیون نمی‌تواند شرایط حضور تیم ملی بانوان را در مسابقات بین‌المللی فراهم کند؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.