پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین – یزد: معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه سهم درآمدهای مالیاتی در تامین هزینه های جاری در دنیا هم اینک ۷۰ درصد است؛گفت: این رقم در کشور ما طی سالهای اخیر از حدود ۳۰ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافت.

سهم درآمدهای مالیاتی در تامین هزینه های جاری کشور به ۴۵ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین از یزد،  نادر جنتی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل امور مالیاتی استان، اجرای طرح جامع مالیاتی را از برنامه های محوری این سازمان برای افزایش و ارتقای سطح تمکین و رضایتمندی مردم در راستای مطالبه  و وصول مالیات واقعی مردم برشمرد.

وی با بیان اینکه منابع درآمدی متکی بر نفت زوال پذیر است، گفت: اجرای کامل طرح جامع مالیاتی و اتکا به درآمدهای پایدار  مالیاتی، تنها راه نجات این سازمان از برخی مشکلات است.

جنتی حرکت در این مسیر را از برنامه های دولت  و سازمان امور مالیاتی کشور خواند و گفت:  امروزه کشورهای دنیا تلاش می کنند تا استفاده از انرژی های نو از جمله باد و خورشید را جایگزین انرژی های فسیلی مانند نفت و گاز کنند و کشور ما هم از این امر مستثنی نیست.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه عمر نفت کوتاه و رو به پایان است گفت:  اجرای طرح جامع مالیاتی با جدیت در حال اجرا است و با اجرای آن سازمان امور مالیاتی از مشکلات نجات خواهد  یافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم خود پرداخت مالیات را حق قانونی دولت می دانند؛ اما همواره از ناعالانه بودن آن معترض هستند گفت: با اجرای کامل طرح  جامع مالیاتی، مطالبه مالیات از مردم به واقعیت بسیار نزدیک خواهد شد و شفاف شدن فعالیت های اقتصادی و نظام مالیاتی، عادلانه شدن درآمدهای مالیاتی و افزایش رضایتمندی مردم را بدنبال خواهد داشت.

وی اجرای این طرح را به نفع مردم و فعالان اقتصادی دانست و ابراز امیدواری کرد با سیاست هایی که دولت در پیش  دارد بتوانیم گام های موثرتری در جهت وصول مالیات های واقعی، تحقق عدالت مالیاتی وکسب رضایت مردم برداریم .

معاون سازمان امور مالیاتی کشور در بخش دیگری از سخنانش سهم مالیات در قانون بودجه سال ۹۵ را ۸۷ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.