۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 475333

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب کرمان:

بیش از ٢٢٢ هزار عنوان کتاب طی سه سال تولید شده است

١٠٠ شهر برای ظهور جام باشگاه های ترویج کتابخوانی کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است

قدس آنلاین - کرمان : سید عباس صالحی ،معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه کتاب کرمان گفت: از رسانه های پرهیاهو نترسیم ، آنها جای کتاب را تنگ نمی کنند.

بیش از ٢٢٢ هزار عنوان کتاب طی سه سال تولید شده است

وی که شامگاه  دیروز و در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه کتاب کرمان  سخن می گفت،ادامه داد: کتاب بین دنیای برون و درون ما ارتباط ایجاد می کند زیرا انسان ترکیبی از تعامل درونی و ارتباط بیرونی است و هیچ رسانه ای مانند کتاب این تعامل را برقرار نمی کند.

سید عباس صالحی ،معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،گفت: بیش از ٢٢٢ هزار عنوان کتاب در سه سال دولت یازدهم شامل چاپ جدید و چاپ مجدد، تولید شده است.

صالحی ادامه داد: ١٣١ هزار و ١٨٣ عنوان کتاب طی سه سال گذشته در کشور چاپ اول و ٩١ هزار و ٣٠٦ عنوان کتاب چاپ مجدد شده است.

وی گفت: در هفت ماه گذشته نیز بیش از ٣٩ هزار عنوان کتاب چاپ اول و چاپ مجدد در کشور تولید شده است.

صالحی افزود: تولید عناوین در حوزه کتاب قابل توجه است و این عناوین فراوان آمایش موضوعی متنوعی دارند به طوری که طی هفت ماه گذشته در حوزه دانش های طبیعی و ریاضی بیش از هفت هزار عنوان کتاب تولید داشته ایم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه علوم عملی یکهزار و ٣٨١ عنوان، حوزه علوم طبیعی یکهزار و ١٤٤ عنوان، حوزه علوم انسانی هشت هزار عنوان، حوزه علوم اجتماعی پنج هزار و ٤٣٠ عنوان، تاریخ و جغرافیا یکهزار و ٧٧٧ عنوان و حوزه فلسفه یکهزار و ٦٩٧ عنوان چاپ شده است.

وی گفت: در بخش دین نیز در هفت ماه گذشته چهار هزار و ٧٦١ عنوان، ادبیات پنج هزار و ٧٠٥ عنوان، حوزه هنر یکهزار و ٣٧٩ عنوان و کودک پنج هزار و ٩٠١ عنوان کتاب چاپ شده است.

وی از هفته کتاب و کتابخوانی (٢٤ تا ٣٠ آبان) به عنوان اتفاق مهمی در حوزه فرهنگ مکتوب کشور یاد کرد و افزود:هر چیزی که به نحوی با کتاب می تواند نسبتی برقرار کند در این هفته وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت دشوار اقتصادی برخی از اقشار گفت: بخشی از اقشار جامعه می توانند کتاب بخرند اما نمی خرند، سرانه مصرف فرهنگی ٢,٥ درصد و پایین است و کتاب چهار درصد از این مقدار را به خود اختصاص می دهد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: چگونه انتظار داریم اقتصاد نشر ما با این ده ها هزار تولید، سالانه بچرخد در حالی که مصرف و خرید کتاب بسیار پایین است و این احتیاج به عزم ملی دارد.

وی با بیان این که اخیرا موج های ترویج کتابخوانی پدید آمده است گفت: امسال در هفته کتاب سال سوم جشنواره مروجان کتابخوانی را داریم.

وی گفت: بیش از ٤٠٠ شخص و پویش های ترویج کتابخوانی با ایده های مختلف شناسایی شده اند و در حال فعالیت هستند.

صالحی افزود: امسال جرقه یک اتفاق زده شده است و می خواهیم در همه شهرها حمایت کنند و تا الان ١٦ شهر و در افق یک ساله ١٠٠ شهر برای ظهور جام باشگاه های ترویج کتابخوانی کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: کتاب ها در چندین رده سنی شناسایی شده است و در این مجموعه ها خوانده خواهد شد که تاکنون بیش از یکهزار و ٥٠٠ باشگاه کتابخوانی و بیش از ١٨ هزار عضو داریم.

وی همچنین نمایشگاه کتاب کرمان را یکی از نمایشگاه های خوب کشور معرفی کرد و گفت: استاندار و مسئولان استانی همکاری خوبی در برگزاری این نمایشگاه داشته اند که به سهم خود از همه تشکر می کنم.

صالحی افزود: بیش از ٢٠٠ ناشر به نمایشگاه های کتاب استان های مختلف نمره می دهند و امسال در نمایشگاه کتاب کرمان یک بخش خصوصی متولی این قسمت است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.