در راهپیمایی بزرگ اربعین قرار است عاشقان سید و سالار شهیدان همایشی دشمن‌شکن را به نمایش بگذارند و دوشادوش هم سفری پر از معنویت را تجربه کرده و با امام شهید خود تجدید میثاق کنند.

چگونه در اربعین به میعادگاه عشق برویم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،‌ همایشی بزرگ در راه است، عاشقانه همه در راه هستند، در صورتی که همه با هم یک دل و متحد باشم، اقیانوسی می‌شویم که استکبار از آن به لرزه می‌افتد، پس بیایید به ریسمان محکم الهی که سید و سلار شهیدان است چنگ بزنیم و از هر گونه اختلاف و جدایی پرهیز کنیم تا کاخ عنکبوتی استکبار جهانی و در رأس آن وهابیت را ویران کنیم.
در تکاپوی مقدمات سفر، از گرفتن ویزا و پاسپورت گرفته تا خریدن کفش و کیف و لباس مناسب، قرار است عاشقان سید و سالار شهیدان همایشی دشمن‌شکن را به نمایش بگذارند، قرار است دوشادوش هم سفری پر از معنویت را تجربه کرده و با امام شهید خود تجدید میثاق کنند، رسیدن به این هدف بزرگ و همایش بی‌نظیر نیازمند رعایت برخی از صفات اخلاقی است که اتحاد و همدلی از جمله آنها است.
اتحاد و همدلی همانند پیوستن قطره‌های کوچک به یکدیگر است که دریای عظیمی را تشکیل می‌دهد که دارای فواید بسیار زیادی است، تولید نیرو و قدرت، آبیاری دل‌های خشکیده زیر بار ظلم و استکبار، به لرزه انداختن قدرت پوشالی استکبار از جمله وهابیت، از مهمترین فواید اتحاد در این سفر معنوی است.
خداوند متعال نیز در قرآن کریم همه مسلمانان را به اتحاد و همدلی فرا خوانده و می‌فرماید:
«وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً وَ کُنْتُمْ عَلی‏ شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْها کَذلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ و همگی به ریسمان خدا قرآن و اسلام، و هر گونه وسیله وحدت‏، چنگ زنید، و پراکنده نشوید! و نعمت بزرگِ خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دل‌های شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید! و شما بر لبِ حفره‏ایی از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد این چنین، خداوند آیات خود را برای شما آشکار می‌‏سازد شاید پذیرای هدایت شوید».
حضرت علی (ع) نیز مردم جامعه را به اعضای بدن تشبیه کرده است که نیازمند اتحاد و همدلی هستند به طوری که نقص عضوی برای سایر اعضا سخت و گران است و در سخنی گهربار می‌فرماید: «مثل افراد با ایمان در دوستی و نیکی به یکدیگر همچون اعضای یک پیکر است که چون بعضی از آن رنجور شود و به درد آید اعضای دیگر را قرار و آرامش نخواهد بود». 
در این سفر معنوی افراد با عقاید متعدد، فرهنگ‌های مختلف، پوشش‌های متفاوت، زبان‌های گوناگون و... حول محوری متحد می‌چرخند و حرکت می‌کنند که آن محور سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش است ممکن است، در این بین شیطان رجیم نقاب حق طلبی و هدایت را بر چهره زده باشد و به بهانه اصلاح عقاید و فرهنگ دیگران، انسان را وسوسه به بحث و گفت‌وگو و نقد کند که نتیجه آن تفرقه باشد، انسان هوشیار در این شرایط به خداوند سبحان پناه برده و در جایی که احساس می‌کند برگزاری جلسه نقد افکار و عقاید باعث ایجاد دو دستگی و اختلاف است، چنین جلسه‌ای را تشکیل نداده و در صورت غفلت و تشکیل دادن، آن را به صورتی مدیریت می‌کند که به سمت اختلاف کشیده نشود، همان گونه که امام حسین (ع) از تفرقه نهی کرده و آن را عاملی برای هلاکت و گمراهی معرفی کرده و می‌فرماید:
«بندگان خدا از خدا بترسید و تقوی پیشه کنید و به سوی فتنه، جدایی و نزاع، شتاب نکنید، پس همانا در فتنه مردان هلاک می‌شوند و خون‌ها ریخته می‌شود و مال‌ها غصب می‌شود».
با توجه به اینکه کشور عراق با همکاری سایر کشورهای مسلمان و عاشقان اهل بیت، امکانات زیادی را برای زائران سید و سالار شهیدان آماده کرده و موکب‌های زیادی آماده خدمات رسانی هستند، ولی باز ممکن است جواب‌گوی سیل عظیم ارادتمندان نباشد که ایثار و فداکاری و صبر و تحمل می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات از جمله تفرقه و جدایی باشد، همان گونه که رسول خدا (ص) استفاده برادرانه از آب و سایه درخت را سفارش کرده و می‌فرماید:
«مسلمان برادر مسلمان است در کنار هم از آب و درخت استفاده می‌کنند و در برابر فتنه‌انگیز یاور همدگیر هستنند».
حضرت علی (ع) نیز دوری از تفرقه و در نتیجه با هم بودن و با هم سفر کردن را سفارش کرده و می‌فرماید:
«از تفرقه و جدایی بپرهیزید پس هرگاه در جایی فرود آمدید همگی فرود آیید و هرگاه کوچ کردید با هم کوچ کنید».
امید است همه عاشقان و دلسوخته‌گان امام حسین (ع) در همه عرصه‌های زندگی خود، به خصوص در این سفر معنوی که همایشی دشمن‌شکن است، از همه مسائلی که باعث ایجاد تنش و اختلاف فردی و گروهی است پرهیز کنند و دوشادوش هم این سفر معنوی را به پایان برسانند و اگر جایی احساس کردند اختلافی به وجود آمده است و یا نزاعی در حال شکل‌گیری است، آن را کنترل کرده و از تفرقه و جدایی جلوگیری کنند تا علاوه بر ثواب زیارت، رحمت الهی نیز به آنها برسد.
همان گونه که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:
«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ؛ مؤمنان برادر یکدیگرند پس دو برادر خود را صلح و آشتی دهید و تقوای الهی پیشه کنید، باشد که مشمول رحمت او شوید».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.