قدس آنلاین- تبریز: رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: بناهای در دست ساخت در تبریز نیاز ضروری به دقت و نظارت دارد تا به هنگام هر زلزله‌ای تبریز و شهروندانش نگران آسیب های آن نباشد.

تبریز از عدم استحکام بناهای خود به هنگام زلزله نگران است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدباقر لطفی در پی زلزله صبح روز دوشنبه در تبریز اظهار داشت: نگرانی‌های بسیار زیادی در خصوص استحکام بخشی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهری و بناهای مسکونی وجود دارد که دقت و هوشیاری بیش از پیش نهادهای قانونی و تأثیرگذار همچون شهرداری، سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی را می‌طلبد.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: تبریز با زلزله و عواقب ناگوار آن آشناست. در گذشته دور و نزدیک بارها در تبریز زلزله شده و خسارت‌های زیادی به بارآورده است و تنها راه مقابله با این بلیه طبیعی بالابردن استحکام و مقاومت بناها است.
لطفی تأیید کرد : بدیهی است وظیفه ما نسبت به بناهای ساخته شده قبلی استحکام بخشی و رعایت برخی نکات ایمنی و نسبت به بناهای در حال ساخت نظارت و دقت کافی در طراحی، مهندسی، اجرا و استفاده از مصالح مناسب و استاندارد است.
نایب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت توسط شهرداری اضافه کرد: وظیفه شورای اسلامی شهر و شهرداری نظارت قوی و موثر بر ساخت پروژه‌های شهری با مصالح استاندارد و مبارزه با سهل‌انگاری و نادیده گرفتن ضوابط و قوانین توسط عوامل انسانی است.
محمدباقر لطفی عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز در پایان تأکید کرد: زلزله امروز صبح تبریز تذکر و تلنگر جدی بر این نقطه ضعف بناهای شهر تبریز است و شورای اسلامی به خصوص کمیسیون تحقیق و نظارت و کمیسیون عمران وظیفه دارند تا برای اعمال ضوابط و قوانین در توسعه ساخت و سازهای شهری اقدامات مقتضی را مبذول دارند و امید آن داریم که شاهد وقوع این نوع بلایا در شهرمان نباشیم زیرا شهر و بناهای ما استحکام لازم برای مقابله با این نوع بلایا را ندارند.
گفتنی است صبح روز دوشنبه زلزله‌ای با قدرت 4 ریشتر شهر تبریز را لرزاند و مردم نگران و سراسیمه ، ساعت‌های اول روز را با ترافیک شدید در مناطقی چون باغمیشه و رشدیه آغاز کردند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.