معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه انتخاب ترامپ تأثیری در برجام نخواهد داشت، گفت: انتخاب ترامپ تغییری در سیاست خارجی نظام مبنی بر حفظ عزت، حکمت و مصلحت ایجاد نمی‌کند.

برجام یک سند بین‌المللی است انتخاب ترامپ تأثیری در برجام نخواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو بافارس، با اشاره به نتیجه انتخابات آمریکا اظهار داشت: هر کدام از دو کاندیدای آمریکا که پیروز می‌شدند، تفاوتی برای ایران نداشت؛ چراکه سیاست خارجی نظام در برابر آمریکا کاملاً مشخص است.
امیری با اشاره به سیاست عزت، حکمت و مصلحت به عنوان سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد: انتخاب آقای ترامپ تغییری در سیاست کلی خارجی نظام که از سوی رهبر انقلاب تنظیم شده است، ایجاد نمی‌کند.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به انتخاب ترامپ و وضعیت برجام، ادامه داد: موضوع برجام یک سند بین‌المللی است که در سازمان ملل و مجامع بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و سازمان ملل نیز نسبت به مذاکرات و برجام قطعنامه دارد.
وی قطعنامه مراجع بین‌المللی را از قوانین الزام‌آور برشمرد و گفت: موضوع برجام چیزی نیست که کشوری بخواهد درباره آن انقلت بیاورد و مکانیزم‌هایی که در برجام تعبیه شده باعث می‌شود هرجا که خلف وعده‌ای صورت گیرد، ضمانت‌های اجرایی جهت تأمین مصالح کشورمان فعال شود.
امیری در پایان تأکید کرد: بنابراین از آنجایی که برجام یک سند بین‌المللی است انتخاب ترامپ تأثیری در برجام نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.