قدس آنلاین- بجنورد: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: طرح فقرزدایی در این استان تدوین می شود.

طرح فقرزدایی در خراسان شمالی تدوین می شود

حسن نوری در گفت و گو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: تدوین این طرح، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است و در تلاش هستیم تا با شناسایی مشکلات و محرومیت ها در نقاط حاشیه ای شهرها و نقاط روستایی، بهره مندی از رفاه اجتماعی را در استان گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح دستگاه های مختلف به ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مشارکت دارند تا با شناسایی وضعیت خدمات رسانی به مردم در بخش های مختلف رصد و برای محرومیت زدایی برنامه ریزی شود.

وی افزود: محرومیت زدایی از جامعه و از بین بردن فقر، نیاز به همکاری و همراهی دستگاه های مختلف دارد که در نشست های مختلف تلاش داریم تا توان این دستگاه ها را وارد عرصه کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: شهرستان مرزی راز و جرگلان در این استان به عنوان پایلوت کشوری در طرح توسعه تعاونی های منطقه ای و محلی انتخاب شده است.

نوری تصریح کرد: این شهرستان مزیت ها و قابلیت های فراوانی دارد فرش ترکمن، اسب اصیل ترکمن و صنعت نوغانداری از جمله حرفه ها و فعالیت هایی است که به صورت مشارکتی و در قالب تعاونی ها در میان مردم راز وجرگلان انجام می شود.

انتهای خبر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.