نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که عربستان و قطر حامی مالی و تسلیحاتی تروریست ها در عراق و سوریه هستند.

برای همه روشن است که عربستان وقطر حامیان اصلی تروریست ها هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمهر، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد بار دیگر در بیانیه ای، عربستان سعودی را به حمایت از تروریسم در سوریه و عراق متهم کرد.
در این بیانیه آمده است: آیا نظام عربستان سعودی آماده اجرای بندهای قطعنامه ضد سوریه است در حالی که همچنان حقوق بشر را در کشورش نقض می کند؟
بشار الجعفری در این بیانیه که هنگام بررسی پیش نویس قطعنامه «وضعیت حقوق بشر در سوریه» در کمیته سوم (حقوق بشر) مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرائت شد گفت: حمایت آل سعود و آل ثانی از گروه های تروریستی برای همه واضح و روشن است، به موجب اسناد ویکی لیکس، «هیلاری کلینتون» و «جو بایدن» اذعان کرده اند که عربستان سعودی و قطر از تروریست ها در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.
در ادامه بیانیه گفته شده است: دولت سوریه و روسیه هزاران تصویر ماهواره ای مربوط به خودروهای داعش در سوریه و عراق برای شرکت تویوتا ارسال کرد که این شرکت با صدور گزارشی، فروش این خودروها به عربستان و قطر را تایید کرد.
نماینده سوریه در سازمان ملل اظهار داشت: گزارش شرکت تویوتا حاکی است که این شرکت ۶۰ هزار خودرو به عربستان، قطر، امارات و اردن فروخته است که این خودروها هم اکنون در اختیار داعش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.