بجنورد--رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در مرغداری های استان از ابتدای آذر ماه اجرا می شود.

طرح کاهش وزن در مرغ کشتار روز اجرا می شود

رحیم آذری در گفت وگو با قدس آنلاین از بجنورد،اظهار داشت: این طرح با رویکرد صادرات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ذائقه مردم استان به استفاده از مرغ با وزن و سایز بیشتر است افزود: وزن بالای مرغ به معنای وجود چربی در این محصول است و چربی ها، بخش زیادی از وزن مرغ را به خود اختصاص می دهند.

وی تصریح کرد: مرغ ها هرچقدر که زمان کمتری در سالن های مرغداری بمانند، احتمال تزریق دارو به آن، کمتر است و به لحاظ بهداشتی سالم تر هستند بنابراین عرضه مرغ با سایز، وزن  و سن پایین تر مورد استقبال مرغداران است.

رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی افزود: در این طرح، وزن لاشه مرغ های تولیدی حداکثر ۲.۲ کیلوگرم و سن مرغ ها ۴۰ روز تعیین شده است.

پیگیری برای صادرات مرغ تولیدی خراسان شمالی

آذری از پیگیری برای صادرات مرغ تولیدی این استان خبرداد و گفت: برنامه ریزی برای صادرات مرغ یکی از  راهکار ها برای حمایت از مرغدار است اما در استان هنوز مشکلاتی در این باره وجود دارد.

رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی اظهار داشت: در استان کشتارگاه دارای کد "آی.آر" وجود ندارد و  این شرط، یکی از الزامات برای صادرات این محصول است.

وی با بیان اینکه پیش از این قرار بود مرغ های استان در کشتارگاه مشهد کشتار شده و صادر شوند اما طولانی بودن مسافت و تحمیل هزینه جابه جایی و برخی دیگر مشکلات، سبب شد تا این امر به نتیجه نرسد.

آذری تصریح کرد: کشتارگاه صنعتی ما، هنوز خط دو، را راه اندازی نکرده است و این امر سبب شده تا مرغ های کشتار شده در استان، مورد پسند بازارهای صادراتی نباشد.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در استان برای صادرات مرغ، مهیا نبودن برخی زیرساخت ها در این زمینه است.

گفتنی است سالانه ۱۶ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی به مصرف می رسد اما نیمی از این نیاز، از خارج ستان تامین می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.