عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگترین تخلفات در زمینه حقوق کارگران در شرکت های اقماری انجام می شود،گفت:دولت باید نسبت به حذف و تعطیلی شرکت های اقماری اقدام کند.

دولت مانع از تاسیس شرکت های اقماری شود/ برگزاری صوری تشریفات قانونی مناقصه برای برنده شدن شرکت اقماری

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگو با خانه ملت با بیان اینکه،خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به صورت واقعی انجام شود،گفت:دولت باید نسبت به حذف و تعطیلی شرکت های اقماری اقدام کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت ها باید بخشی از انجام کارهای خود را واگذار می کردند و دراین راستا بطور مثال بعضا دولت ها از تشکل های بازنشستگان استفاده کرده و شرکت زیرمجموعه ای راه اندازی کرده و بخشی از کار دولت به این صورت واگذار شده است.   

این نماینده مردم درمجلس دهم،افزود:باید توجه داشت شرکت های شبه دولتی اجراکننده سیاست های دولت هستند؛این درحالی است که باید این کار توسط دولت انجام می شد.

جعفرزاده ایمن آبادی بابیان اینکه به دلیل عدم استفاده مطلوب ازتوان بخش خصوصی به موضوع بهره وری توجه نشده است،تاکید کرد:بطور مثال بخش خدمات دهی در زمینه غذا یک وزارتخانه،به یک شرکت اقماری صوری که توسط آن وزارتخانه تاسیس شده واگذار می شود و به این صورت هزینه ها افزایش پیدا می کند.

بیشترین تخلفات در زمینه حقوق کارگری در شرکت های اقماری انجام می شود

وی گفت:باید پذیرفت بطور واقعی تصدی گری دولت کاهش نیافته و بیشتر مناقصات بصورت صوری انجام می شود تا شرکت های اقماری برنده مناقصه شوند و در این رابطه تشریفات قانونی برای مناقصه و واگذاری بصورت شکلی برگزار می شود.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید برلزوم حفظ منافع کارگران در شرکت های واگذار شده،گفت:در شرکت های اقماری بزرگترین تخلفات در زمینه عدم رعایت حقوق کارگری در مقایسه با شرکت های خصوصی انجام می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.