۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 476018

فربد گفت: قیمت جهانی کره افزایش یافته و از آن جهت که عمده کره از کشورهای نیوزلند و اروپا وارد کشور می شود قیمتش در بازار داخل هم بالاتر می‌رود

کره به زودی گران می‌شود/ مذاکره هیئت‌های خارجی با صنایع لبنی ایران نتیجه‌ای نداشت

محمد فربد عضو هیئت مدیره صنایع لبنی در گفتگو با «نسیم آنلاین» در رابطه با بازار لبنیات گفت: بنا بر گزارش بانک مرکزی در بین ۱۱ گروهِ کالایی، لبنیات تنها کالایی است که ثبات قیمتی داشته و هیچ گونه تغییری نداشته است. لذا چنان چه کسی افزایش قیمتی را در محصولی مشاهده کرد قابل پیگیری است.

وی افزود: پیش بینی ما این است که ظرف ماه‌های آینده نیز تغییر قیمتی را نخواهیم داشت. تنها محصولی که پیش بینی می‌شود قیمتش ظرف مدت آینده افزایش یابد کره است.

عضو هیئت مدیره صنایع لبنی توضیح داد: قیمت جهانی کره افزایش قابل توجهی یافته و از آن جهت که تقریبا عمده کره‌های بسته بندی موجود در بازار وارداتی و از کشورهایی مانند نیوزلند و استرالیا است و ۹۰ درصد قیمت تمام شده را هم خود قیمت کره تشکیل می دهد لذا قیمتش افزایش خواهد یافت.

وی عضو هیئت مدیره محصولات لبنی اظهار داشت: چه در تقاضا و عرضه و چه در زمینه صادراتِ محصولات نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته ایم، تولید خوب است و عرضه نیز بیش از تقاضای بازار است.

وی در رابطه با سفر هیئت‌های خارجی به کشور و رایزنی‌ها در رابطه با صنعت لبنیات نیز به «نسیم آنلاین» گفت: این سفرها معمولا در حد همان مذاکره بوده است و این مذاکرات نیز آثار و تبعاتش بر روی بازار به سرعت قابل لمس نخواهد بود. بنابراین اتفاق خاصی در وضعیت صادرات و بازار لبنیات مشاهده نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.