۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 476038

وبگاه تحلیلی «میدل‌ایست آی» در مطلبی به قلم «اسماعیل نومن تلسی» به تغییر رویکرد قاهره در حوزه سیاست خارجی و بخصوص در روابط خود با ریاض و تهران اشاره و این تغییر را نشانه‌ای نامطلوب برای پیشبرد اهداف سعودی‌ها دانست.

السیسی به سمت ایران، پشت به عربستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از قانون ، وبگاه تحلیلی «میدل‌ایست آی» در مطلبی به قلم «اسماعیل نومن تلسی» به تغییر رویکرد قاهره در حوزه سیاست خارجی و بخصوص در روابط خود با ریاض و تهران اشاره و این تغییر را نشانه‌ای نامطلوب برای پیشبرد اهداف سعودی‌ها دانست.

در این مقاله آمده است: در ماه‌های اخیر تغییر عمده‌ای در سیاست خارجی مصر روی داده است. این تغییر غیرمنتظره عامل نگرانی بسیاری از بازیگران منطقه بخصوص کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس شده است؛ کشورهایی که از زمان کودتای نظامی 3 ژوئیه 2013 در مصر حامی رژیم عبدالفتاح السیسی بوده‌اند. باتوجه به جایگاه مرکزی مصر در عرصه سیاسی کنونی در خاورمیانه، سوالاتی مطرح می‌شود: این تغییر سیاسی در حال اجرا چگونه روی داده است؟ چه پیامدهایی خواهد داشت؟

از زمان کودتای 2013، عربستان‌ سعودی، امارات و در درجه‌ای کمتر کویت حمایت بی قید و شرط از رژیم کودتایی السیسی را در دستورکار خود قرار دادند. این امر موجب تعجب و البته هراس اخوان‌المسلمین گردید. برای نخبگان حکومتی این کشورها، مشروعیت اخوان‌المسلمین و تسلط آن بر قدرت مصر بعنوان یکی از جدی‌ترین تهدیدات علیه رژیم‌های آنان مطرح بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.