وزارت دفاع ترکیه با بیان اینکه نیروهای تحت حمایتشان در شمال سوریه به سمت مناطق جنوبی پیش خواهند رفت، اعلام کرد تا نیمه سال 2017 مرزهایش با سوریه را مستحکم خواهد کرد.

تا 2017 مرزهایمان با سوریه را مستحکم خواهیم کرد/مرحله بعدی «سپر فرات» حرکت به سوی جنوب سوریه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در حالی که نظامیان ترکیه با حمایت از تروریست‌های ارتش آزاد مشغول عملیات تجاوزکارانه «سپر فرات» در شمال خاک سوریه هستند، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد تامین امنیت مرزهای کشورش با سوریه را تا نیمه اول سال آینده اجرایی خواهد کرد.

«فکری ایشیق» وزیر دفاع ترکیه طی گزارشی به پارلمان این کشور گفت: «انتظار داریم تا نیمه اول سال 2017 مرزهایمان را بطور کامل امن کنیم...مرحله بعدی سپر فرات حرکت به سمت جنوب و پاکسازی این مناطق از جمله شهر الباب از تروریست‌های داعش است.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ایشیق در این گزارش اعلام کرد تا کنون 20هزار عضو نیروهای مسلح و آکادمی‌های نظامی این کشور درپی ارتباط با کودتای نافرجام 15جولای برکنار شده‌اند که از میان 16423 نفر دانشجوی افسری و 3665 خدمه نظامی بودند.

وی همچنین افزود نیروهای مسلح ترکیه بیش از 30هزار عضو جدید را برای قرار گرفتن در جایگاه‌های خالی شده در بخش‌های مختلف استخدام خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.