سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش باران در برخی از مناطق نیمه شمالی کشور درباره آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب در استان های گیلان و مازندران هشدار داد.

سازمان هواشناسی نسبت به اختلال در رفت و آمد جاده های کوهستانی و کاهش دما هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علاوه بر بارش شدید باران در نیمه شمالی کشور که ممکن است باعث جاری شدن سیلاب در برخی نقاط شود، بارش برف هم ممکن است اختلال در رفت و آمد جاده های کوهستانی منتهی به این استان ها را در پی داشته باشد.

با ادامه فعالیت این سامانه و حرکت آن به سمت جنوب البرز، به احتمال زیاد از آلودگی هوای تهران و کلان شهرهای مرکز کشور نیز کاسته خواهد شد.

بارانی که قرار است به جنگ آلودگی هوا بیاید، دیروز هم به داد طبیعت رسید و آتش سوزی جنگل های چالوس را خاموش کرد.

جنگل‌های مرزن‌ آباد مازندران دو روز بود که در آتش می سوخت.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش ‌بینی هواشناسی مازندران هم گفت: با توجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش ‌یابی هواشناسی، آسمان مازندران امروز ابری همراه با بارش باران ،کاهش دما ،وزش باد و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود.

وی افزود: آسمان استان در روز اربعین نیز ابری همراه با بارش باران ،کاهش قابل ملاحظه دما ،وزش باد و بارش برف در ارتفاعات همراه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش ‌بینی هواشناسی مازندران گفت: با نفوذ سامانه بارشی به استان از امروز تا دوشنبه ، شاهد بارش باران ، وزش باد نسبتا شدید و کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در مناطق مختلف و ۱۵ درجه ای در ارتفاعات هستید .

احمد اسدی با بیان اینکه در مدت فعالیت این سامانه دمای هوای استان به تدریج سردتر می شود افزود : کاهش دما ، بارش برف در ارتفاعات استان را نیز به همراه دارد .

معاون توسعه و پیش ‌بینی هواشناسی مازندران بیشینه و کمینه دمای امروز مرکز استان را در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۱ و ۵ درجه سلسیوس اعلام کرد.

وی با اشاره به بارش باران و لغزندگی جاده ها به رانندگان توصیه کرد با سرعت مطمئن در مسیرها تردد و صیادان نیز به علت طوفانی بودن دریا از فعالیت در دریا خودداری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.