کرمان - شامگاه جمعه ۲۸ آبان ماه همزمان با هفته کتاب و در پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان دایره المعارف "١٠ هزار سال پزشکی در پنج قاره جهان"و "دایره المعارف تاریخ دندانپزشکی جهان " اثر حسین تجدد رونمایی شد.

از مرحوم "حسین تجدد" پزشک، نویسنده و خیر دانشگاه ساز تجلیل شد

به گزارش قدس آنلاین ، مراسم  رونمایی از این مجموعه، جمعه شب با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر مرکز کرمان شناسی، خانواده مرحوم حسین تجدد، جمعی از مسئولان، دانشگاهیان و اهالی فرهنگ در محل برگزاری نمایشگاه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم  گفت: معرفی افرادی مانند مرحوم تجدد به ارتقای سطح بینش و آگاهی مردم کمک می کند.

محمدرضا علیزاده افزود: همت و پشتکار، نگاه و دیدگاه در حوزه های مختلف پزشکی، تاریخ و باستان شناسی، مهمترین ویژگی مرحوم دکتر تجدد است که ناشی از جایگاه والا و با ارزش ایشان است.

محمدعلی گلاب زاده ، مدیر مرکز کرمان شناسی نیز گفت: وی در عرصه اشاعه فرهنگ و گسترش دانش این مرز و بوم تلاش فراوانی داشت و سراسر زندگی این شخص به دانش و پویایی گذشت.

وی بیان کرد: تجدد تمام مسیر عمر خود را به خدمت در عرصه پزشکی در بم، کرمان و رفسنجان به بیماران گذراند.

همچنین در این آیین از کتاب 'فراز و فرودهای انقلاب مشروطیت و سایر جنبش ها و قیام ها' از حسین تجدد نیزرونمایی شد.

این نویسنده فقید  ،دایره المعارف هشت جلدی "١٠ هزار سال پزشکی در پنج قاره جهان" را طی ١٥ سال به پایان رساند.

دکتر حسین تجدد متولد ١٣٠٧ در رفسنجان، پزشک و نویسنده بود و تالیف ٢٤ عنوان کتاب و دایره المعارف را در کارنامه علمی خود دارد

وی خیر دانشگاه ساز و بانی اولین دانشکده ایران شناسی کشور در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان است که ١٤ مهر امسال در سن ٨٨ سالگی درگذشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.