دادگاه پاکستان با گذشت دو سال از حمله به فرودگاه کراچی در سال ۲۰۱۴، تصمیم گرفته که برای کشف مدارک جدیدی عاملان این حمله را نبش قبر کند.

نبش قبر عاملان حمله تروریستی به فرودگاه بزرگترین شهر پاکستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،دستور نبش قبر عاملان حمله به فرودگاه کراچی بزرگترین شهر پاکستان پس از آن صادر شد، که پزشکی قانونی این کشور برای تشخیص هویت آنها به سرنخ‌هایی رسیده است و نیاز به آزمایش DNAدارد.

قرار است 22نوامبر قبر این افراد نبش شود.

پلیس کراچی دستور نبش قبر چهار نفر از عاملان حمله به فرودگاه کراچی را تائید کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، 10 تروریست در ژوئن 2014 با حمله به فرودگاه کراچی به روی مردم و پلیس آتش گشودند که در نتیجه 29 نفر جان خود را از دست دادند.

نیروهای ویژه ارتش پاکستان با محاصره فرودگاه «محمد علی جناح» پس از درگیری پنج ساعته این تروریست‌ها را از پای درآوردند.

از سوی دیگر، شکایت علیه سه نفر به جرم تامین سلاح برای تروریست‌های این حادثه کماکان ادامه دارد.

این سه نفر به نام‌های «اسحاق بوبی»، «الیاس بوبی» و «محمد عاصم» از اعضای گروه تروریستی «لشکر جهنگوی» هستند و در پرونده ترور امجد صابری «قوال مشهور» و محب اهلبیت (ع) نیز دست دارند.

این افراد در کشته شدن 9 پلیس در حوادث تروریستی مختلف مظنون اصلی هستند که دادگاه پاکستان پس از بررسی حادثه دستور بازداشت هفت پلیس را نیز صادر کرده بود.

پس از این حادثه تروریستی، حفاظت از ورودی‌های تمامی فرودگاه‌های پاکستان به ارتش این کشور سپرده شد و بجز مسافران هیچکس حق ورود به محوطه فرودگاهی را ندارد.

«لشکر جهنگوی» که توسط دولت پاکستان غیر قانونی اعلام شده است و در فهرست گروههای تروریستی قرار دارد مدتی است با نام «لشکر جهنگوی العالمی» به ادامه حملات تروریستی خود می پردازد.

اخیرا «سازمان مبارزه با تروریست پاکستان» تصمیم گرفته از فعالیت‌های این گروه نیز جلوگیری به عمل آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.