قم- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با اشاره به اینکه یکی از مقاصد گردشگران زیارتی، قم است گفت: سالانه دو و نیم میلیون گردشگر خارجی وارد این استان می شوند.

سالانه دو و نیم میلیون گردشگر خارجی به قم سفر می کنند

به گزارش قدس آنلاین عیسی رضایی افزود: حضور گردشگران برای قم در راستای ایجاد اشتغال نیروی انسانی و صدور فرهنگ مذهبی به کشورهای دیگر فرصتی مهم است.

وی ادامه داد: درحال حاضر در استان قم ۱۰ هزار تخت وجود دارد این درحالی است که در برنامه افق ۱۴۰۴ برنامه ریزی شده است تا تخت های استان قم به ۳۰ هزار تخت افزایش پیدا کند.

وی اشاره به سیاست های حمایتی دولت در حوزه گردشگری گفت: دولت علی رغم فشارهای مالی و تنگناهایی که داشته در استان قم حمایت خوبی از حوزه گردشگری داشته است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: دولت یازدهم با ارائه بسته های حمایتی در قالب کمک های بلاعوض و تسهیلات نقش مهمی در توسعه زیرساخت های گردشگری برای حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است که باید از این فرصت ها به صورت مطلوب بهره مند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه حدود ۶۰ طرح نیمه تمام تاسیسات گردشگری درقم در حال ساخت است گفت: از این تعداد ۳۰ هتل و هتل آپارتمان در حال ساخت است که با بهره برداری از این واحدها تا دو الی سه سال آینده ۷ هزار تخت به ظرفیت استان اضافه می شود.

وی افزود: طرح های تاسیسات گردشگری با پیشرفت فیزیکی ۲۰ الی ۹۰ درصد همراه است که امیدواریم با ارائه تسهیلات از سوی بانک ها شاهد بهره برداری از آنها باشیم.

رضایی افزود: دولت یازدهم با سیاست های حمایتی حدود ۲۰ میلیارد ریال کمک های بلاعوض در قالب یارانه به تاسیسات گردشگری پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: در مناطق نمونه گردشگری استان قم تامین آب و برق از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته است.

وی به تشریح اجرای زیرساخت های گردشگری در استان پرداخت و گفت: برای اجرای زیرساخت های برق و گاز رسانی پارک آبی غدیر دو هزار و ۸۵۰ میلیون ریال، اجرای زیرساخت سکو و آلاچیق بوستان فدک یک هزار و ۸۰۰ میلیون ریال و تکمیل زیرساخت های آبرسانی، برق رسانی و گازرسانی دهکده گردشگری سلامت صبا ۸ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض تخصیص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم به رشد صدور موافقت نامه های اصولی برای احداث تاسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ ، ۲۱ موافقت نامه، در سال ۹۳ ، ۳۱ موافقت نامه و در سال ۹۴ ، ۵۱ موافقت نامه و در ۵ ماهه امسال ۲۵ موافقت نامه صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ منطقه نمونه گردشگری مصوب هیات دولت در این استان وجود دارد گفت: مناطق کهک، طایقان، جمکران، دیر گچین، دریاچه حوض سلطان، طرلاب، نایه و دستجرد از جمله مناطق نمونه گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: سه منطقه نمونه گردشگری قم دارای سرمایه گذار است و دو منطقه نمونه گردشگری کهک و حوض سلطان نیز در مرحله تعیین محل اجرای طرح گردشگری است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.