تبریز- معاون سوادآموزی آذربایجان شرقی گفت: تلاش داریم تا سال۱۳۹۸ با بی سوادی در استان خداحافظی کنیم و در همین راستا کمپین معرفی یک بی‌سواد به نهضت سوادآموزی اجرایی می شود

بی سوادی تا سال ۹۸ در آذربایجان شرقی ریشه کن می شود
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین اشرفی ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان سراب اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام‌گرفته تا اول سال ۹۴ در استان آذربایجان شرقی ۱۲۴ هزار و ۷۸۸ نفر بی‌سواد در محدوده سنی ۱۰ الی ۴۹ سال وجود دارد که تلاش داریم تا با ایجاد نهضت فراگیر با همکاری بین بخشی سایر نهادها و اشخاص تأثیرگذار تا سال ۱۳۹۸بابی سوادی در استان خداحافظی کنیم.

وی با دعوت از شهروندان به کمپین معرفی یک بی‌سواد به کارشناسان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: اگر هر نفر بتواند یک بی‌سواد را به ما معرفی کند اقدامات لازم برای جذب این بی‌سواد به فراگیری آموزش را انجام خواهیم داد.

اشرفی تعداد بی‌سوادان شهرستان سراب را ۳ هزار و ۷۰۵ نفر عنوان کرد و افزود: درصد باسوادی در استان ما ۹۵ درصد است که احتمالاً در سرشماری اخیر این رقم کاهش خواهد یافت.

این مقام مسئول در حوزه آموزش‌وپرورش ابراز امیدواری کرد: داشتن سواد در حد دوره ابتدایی مثل شناسنامه در مواردی همچون دریافت گواهی‌نامه و گذرنامه و سایر موارد مشابه الزامی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.