مشهد-وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید مراقبت کنیم، اگر وارداتی هم قرار است در بخش کشاورزی انجام شود در حد نیاز و کسری تقاضا باشد نه اینکه محصول خارجی با قیمت پایین عرضه شده و باعث جمع شدن محصول داخلی از بازار شود.

واردات باید به اندازه نیاز و تقاضا باشد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین محمود حجتی با سفر به شهرستان جوین از مجموعه کشت و صنعت جوین و روند راه اندازی کارخانه اسید سیتریک این شهر بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از این مجموعه، اظهار داشت: مجموعه اسید سیتریک جوین سالانه توان تولید ۴۰هزار تن تولیدمحصول را دارد که ۲۰ هزار تن برای مصرف داخلی و ۲۰ هزار تن هم امکان صدور به سایر کشورها را خواهد داشت.

وی در مورد سیاست‌های حمایتی دولت ازاین واحد تولیدی افزود: دولت پیگیری‌های لازم را برای در اختیار قرار دادن زنجیره مصرف که شکر است، انجام می دهد تا این مجموعه بتواند، تولید پایداری داشته باشد .

حجتی با اشاره به واردات بی رویه شکر در گذشته که باعث ایجاد ضرر و خسارت به صنعت قند کشور شده بود، گفت : باید مراقبت کنیم که اگر وارداتی هم بناست انجام شود در حد نیاز و کسری تقاضا باشد نه اینکه محصول خارجی با قیمت پایین عرضه شده و باعث جمع شدن محصول داخلی از بازار شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر به اندازه زمینی که در عرصه‌های منابع طبیعی در اختیار مردم است، آب کافی وجود ندارد، گفت: در این عرصه دیگر توسعه سطح کشت نخواهیم داشت ومانع استفاده ازاراضی منابع طبیعی خواهیم شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.