با آغاز هفته پنجم رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا به نظر می رسد هیجان به اوج خود رسیده و برخی تیم ها وداعی زودهنگام با این رقابتها خواهند داشت.

بازگشت هیجان به قلب اروپا/ وقت خداحافظی کدام تیم ها رسیده است؟

به گزارش قدس آنلاین، هفته پنجم رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا در مرحله گروهی سه شنبه شب با برگزاری هشت مسابقه آغاز می شود و طی آن تیم های حاضر در گروههایE، F، G و H به میدان خواهند رفت. رئال مادرید مدافع قهرمانی مسابقات نیز در بین این تیم ها حضور دارد.

یخبندان روسیه در انتظار لورکوزن
گروه E یکی از پیچیده ترین گروههای مسابقات است. جایی که هر چهار تیم حاضر در این مسابقات شانس صعود به مرحله بعد را دارا هستند. سه شنبه شب تیم زسکا مسکو زودتر از دیگر تیم ها میزبانی بایر لورکوزن را در اختیار دارد. زسکا که با ۲ امتیاز در قعر جدول قرار دارد برای زنده نگه داشتن شانس خود نیاز به برد در این مسابقه دارد و در مقابل تیم لورکوزن ۶ امتیازی در صورت پیروز شدن خیال خود را برای حضور در مرحله بعد تا حدی راحت می کند. نکته جالب این که بازی در دمای ۶ درجه زیر صفر برگزار می شود. آیا ژرمن ها در این یخبندان منجمد خواهند شد؟

در دیگر بازی تیم صدرنشین موناکو پذیرای تاتنهام است. موناکو قبل از این بازی ۸ امتیاز کسب کرده و اگر برنده شود به امتیاز یازدهم می رسد و حضورش را در مرحله بعد مسجل می کند. اما تاتنهام که در لیگ قهرمانان انتظارات را بر آورده نکرده است باید این بازی را برنده شود تا وداعی زودهنگام با این تورنمنت نداشته باشد. تاتنهام ۴ امتیازی است.

بازگشت رونالدو به خانه
گروه F جایی که دورتموند با صدرنشینی خیال خود را از صعود به مرحله بعد راحت کرده است نیز پذیرای دو مسابقه است. زنبورهای ۱۰ امتیازی این هفته میزبان لژیا ورشو هستند. برتری در این بازی به تثبیت صدرنشینی دورتموند کمک می کند. لژیا با یک امتیاز هیچ شانسی برای صعود ندارد.

اما در لیسبون اتفاق ویژه ای قرار است رخ بدهد. کریستیانو رونالدو که از تیم اسپورتینگ لیسبون به شهرت رسید و راهی منچستر یونایتد شده بود حالا به خانه بازگشته و قرار است مقابل تیم سابق خود به میدان برود. رئال مادرید و اسپورتینگ به ترتیب ۸ و ۳ امتیاز دارند و رئال با یک تساوی هم به مرحله بعد راه پیدا می کند. اسپورتینگ به رئال امتیاز بدهد رسما از گردونه مسابقات کنار خواهد رفت.

روباه‌ها صعود را قطعی می کنند؟
اوضاع در گروه G به گونه ای است که تیم صدرنشین لستر سیتی اگر در بازی سه شنبه شب از سد کلوب بروخه قعرنشین بگذرد ضمن تثبیت جایگاه خود به مرحله بعد راه خواهد یافت. روباهها با ۱۰ امتیاز تاکنون شگفتی ساز بوده اند و این در حالی است که تیم بلژیکی امتیازی کسب نکرده است.

تیم کپنهاگن دانمارک که چشم به رده دوم دارد در زمین خود پذیرای پورتو است.  پورتو با ۷ و کپنهاگن نیز ۵ امتیاز دوم و سوم هستند. نماینده دانمارک تمام توان خود را به کار می گیرد تا در آخرین بازی خانگی یاران کاسیاس را با شکست بدرقه کند. در صورت برد تیم پورتو، باید دانمارکی ها از لیگ قهرمانان خداحافظی کنند.

جنگ تمام عیار اسپانیا و ایتالیا
در گروه H تیم سویا در یکی از حساس ترین بازیهای هفته میزبان یوونتوس است. سویا و یووه به ترتیب با ۱۰ و ۸ امتیاز اول و دوم هستند. تساوی در این بازی هم سویا را صدرنشین نگه می دارد و این تیم را به مرحله بعد می رساند. یوونتوس اما قصد دارد با غلبه بر میزبان قدرتمند اسپانیایی صدر جدول را نیز به چنگ آورد.

تیم لیون که با ۴ امتیاز روی کاغذ شانس صعود دارد در زمین خود پذیرای دیناموزاگرب است. کروات ها در چهار بازی قبلی خود حتی یک امتیاز هم کسب نکردند. لیون برای اینکه کار را به روز پایانی بکشاند نیاز به ۳ امتیاز این مسابقه دارد در غیر اینصورت، فرانسوی ها یک نماینده خود را در لیگ قهرمانان از دست خواهند داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.