ایلام- مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: میزان بارندگی در استان ایلام در ماه های مهر و آبان سالجاری در مقایسه با بازه زمانی بلند مدت، بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته است.

 بارندگی در ایلام ۹۵ درصد کاهش یافت

یوسف شیخ الملوکی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: بررسی نقشه های همدیدی نشان می دهد که بعلت گذر ناوه تراز میانی از شمال کشور و چرخش و کج شدگی محور آن، ارتفاع تراز میانی در سطح استان ایلام کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه پیامد این پدیده، تا اواخر هفته جاری کاهش محسوس دما به همراه وزش باد شدید برای استان به همراه دارد، افزود: پیش بینی می شود که این وضعیت سرد زمستانی، دما را در برخی نقاط سردسیر استان تا مرز صفر درجه نیز برساند.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام بیان داشت: چون این کاهش دما با وزش باد شدید همراه است و احساس سرما را مضاعف می کند، قطعاً باعث افزایش مصرف حاملهای انرژی در استان خواهد شد.

یوسف شیخ الملوکی یادآور شد: به دلیل افزایش سرما و وزش باد شدید، همه دستگاه های خدمات رسان بایستی برای پیشگیری و جلوگیری از حوادث احتمالی، آمادگی کامل داشته باشند.

 وی خاطرنشان ساخت: میزان بارندگی در استان ایلام در ماه های مهر و آبان سالجاری در مقایسه با بازه زمانی بلند مدت، بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام تصریح کرد:  تا کنون نقشه های هواشناسی هیچ داده ای مبنی بر زمان آغاز بارش ها در استان ایلام را نشان نداده اند.

یوسف شیخ الملوکی تأکید کرد: بر اساس نقشه ها و الگوهای هواشناسی که روز به روز در حال تغییر هستند، پیش بینی می شود که در آذرماه و بعد از آن شاهد بارندگی های خوبی در استان ایلام باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نقشه ها و داده های هواشناسی، تا آخر هفته جاری کاهش دما و وزش شدید باد در استان حاکم خواهد بود، گفت: پیش بینی می شود که میزان بارندگی ها در استان ایلام در ماه های دی، بهمن و اسفند به حد نرمال برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.