کرمان - معاون اجتماعی بهزیستی استان کرمان گفت: در شش ماهه نخست سالجاری ۱۰ درصد تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳ در استان کرمان با موضوع کودک آزاری بوده است.

۱۰ درصدی تماس با اورژانس اجتماعی کرمان مربوط به کودک آزاری است

به گزارش قدس آنلاین، عباس بلندی ،معاون اجتماعی بهزیستی استان کرمان از وجود اورژانس اجتماعی در ۱۰شهرستان استان کرمان خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست سالجاری ۱۰ درصد تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳ در استان کرمان با موضوع کودک آزاری بوده و ۲۰ درصد مربوط به مراکز مداخله در بحران‌ها و ۱۵ درصد از ماموریت‌های تیم سیار اورژانس اجتماعی مرتبط با کودک‌آزاری بوده است.

بلندی اظهار داشت: کودکان در هر جامعه‌ای آسیب‌پذیرترین قشر هستند و همه باید به گونه‌ای تلاش کنند تا این کودکان از حقوق اولیه خود محروم نشوند و به حقوق خود برسند.

بلندی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی موضوع آسیب‌های اجتماعی در سه سطح فعالیت می‌کند افزود: سطح نخست آگاه‌سازی و مشاوره‌ در زمینه عدم به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که باید تلاش کنیم که آسیب اجتماعی به وجود نیاید.

معاون اجتماعی بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه راه‌اندازی اورژانس‌های اجتماعی یا مرکز فوریت‌های اجتماعی به عنوان یکی ازخدمات  تخصصی سازمان بهزیستی از حدود ده سال گذشته شروع شده  تصریح کرد: در این مراکز فعالیت‌های مختلفی در رابطه با  آسیب‌های اجتماعی از قبیل همسرآزاری، کودک‌آزاری،  اختلافات حاد خانوادگی ، افراد مبتلا به اختلالات هویت جنسی، خودکشی ، زنان و دختران در معرض آسیب  یا آسیب‌دیده انجام می‌شود و خط ۱۲۳ خط اورژانس اجتماعی است  که اشخاص می‌توانند از طریق این خط موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی را مطرح کند.

بلندی خدمات تیم سیار اورژانس اجتماعی را دومین خدمت مراکز فوق دانست و گفت: با حضور تیم متخصص در محلی که فرد آسیب دیده است خدمات  تخصصی را انجام می‌دهند و سومین  خدمت مراکز،  مداخله در بحران‌ها که در بعضی از موارد نیاز است؛ افراد آسیب‌دیده  یا در معرض آسیب را از خانواده جدا و در این گونه مراکز نگهداری شوند.

وی با اشاره به اینکه  ۸.۵ درصد آسیب‌ها در سال گذشته در سطح کشور در تماس‌های اورژانس اجتماعی مربوط به کودک‌آزاری بوده است بیان کرد: در شش ماهه نخست سالجاری ۱۰ درصد تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳ در استان کرمان با موضوع کودک آزاری بوده و ۲۰ درصد مربوط به مراکز مداخله در بحران‌ها و ۱۵ درصد از ماموریت‌های تیم سیار اورژانس اجتماعی مرتبط با کودک‌آزاری بوده است.

وی موضوع ستایش را دردناک خواند و گفت: این کودک را از خانواده جدا و در یکی از مراکز کرمان نگهداری می‌شود.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.